Gå til innhold

Savage x 4,6 (Problemer)

lookatme

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Jeg er ny på forumet og trenger litt hjelp med nitro bilen min. Og har noen spørsmål :hmm:.

1. Hva er levetiden på motoren?

2. Hvilken innstillinger (tenker på bensin) bruker dere på motoren?

3. Noen deler som er et ''must''?

4. har hørt noe om ''failsafe'', hva er det?

5. Hvilken plugger anbefaler dere?

Takk for svar.....

Endret av lookatme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Levetiden på motoren kommer heeelt annpå hvordan du bruker den og justerer den.

2. Innstillingene du bruker kommer annpå hvordan været faktisk er, stor forskjell på å kjøre nitrobil om sommeren vs vinteren, prøv deg frem:)

3. Deler som er et must er vel de delene som pleier å ryke mest når du hopper og leker bajas, pleier som regel å ryke deler ved styringen på bilen.

4. Failsafe er nesten et must hvis du er redd for bilen din, failsafe sitter i radioen på bilen din.

Hvis du mister signal fra kontrolleren din til bilen din når du kjører, så vil bilen automatisk stoppe, men dette kan du bestemme selv.

Rett og slett redde bilen fra å kjøre full gass inn i en fjellvegg eller lignende (selverfart)

5. Hvis jeg ikke husker feil, er det smart å bruke hot plug når det er kaldt ute, og cold plug hvis det er varmt, kjører fortiden kun bensinbil så er litt annerledes der.

Håper dette hjelper deg litt på vei, send gjerne pm:))

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt metal spur gear, dersom jeg har noe deksel eller lignende som dekker over og beskytter det.

Grunnen til at de ikke er anbefalt er at hvis du får stein og møkk inn ved metal spur gearet, så er det stor sjanse for at mer enn bare gearet ryker, men andre deler til motoren også.

For eksempel plastikk spur gear vil ryke mye lettere, og ikke ødelegge motoren i samme slengen. :)

Lenke til kommentar

igår demonterte jeg motoren, og nå når jeg skal montere den mangler jeg del #1433. kusker ikke at den var der når jeg demonterte..... lurer på om jeg kan bruke #z260 istedetfor? jeg har testet med den og det funker. men er det holdbart?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...