Bergtora Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg kjøpte en Q17S på Pcbutikken for snart to uker siden (to uker siden jeg fikk den på lørdag) Har aldri fått den til å fungere skikkelig på maskina mi, fikk først beskjed om at jeg måtte ha dviskjermkort, så beskjed om at det funka med analog likevel, og ellers bare vært rot. Men, de har stort sett vært flinke med å svare på mail. Nå har jeg prøvd alle måter å få skjermen til å fungere på, innstallert nye drivere til skjermkortet osv, og har gitt opp, og vil derfor sende den tilbake. Skjermen er skjeiv, blafrer, ghoster og er generelt irriterende. Må ha returnummer for å returnere skjermen. Sendte mail om dette før 8 på morgenen i dag, men har fremdeles ikke fått svar... Er det rein tilfeldighet at de plutselig ikke svarer på mail når jeg skal returnere skjermen? Har som regel fått svar innen en time tidligere... Og angrefristen går ut på lørdag... (tror jeg da, men kan ikke huske å ha sett noe angrefristskjema) Hva mener dere jeg skal gjøre? Bare sende skjermen tilbake uten returnummer, eller satse på at de ikke spekulerer med å vente til over helga med å sende det, sånn at jeg ikke kan bruke angreretten min? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Strengt tatt trenger du ikke noe returnummer, men det er jo greit å være litt snill med butikkene også. Følge dems rutiner så de får en enklere jobb (og du får pengene dine tilbake raskere...) Men du trenger ikke være redd for at angreretten løper ut. Fra du henter pakka på postkontoret har du 14 dager på å si ifra om at du ønsker å benytte angreretten ikke 14 dager på å sende pakka tilbake. Så når du har sendt mail en dag før fristen løper ut kan ikke de komme etterpå å si "nei sorry nå er det for sent". Så jeg ville venta på returnummer jeg Må si, jeg tror det er tilfeldig at det tar litt lengre tid å få svar på mail nå. Kanskje du også burde endre topic til f.eks "spørsmål vedrørende tidsfrist ved bruk av angreretten". Den nåværende får det til å virke som pcbutikken har gjort noe klanderverdig, mens de jo egentlig ikke har gjort noe. Bare du som er litt nervøs Siterer angrerettloven §11 jeg Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå