NothingForever Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Skytevåpen, forbudt 1963-04-01. Vannskuter, forbudt 2001. Wolframlyspærer, forbudt 2012 Du glemte det mest komiske forbudet: 1. september 1978 ble skateboard forbudt i Norge. Og det forble forbudt i 12 år.. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Mine barn sine liv > Mine barn sin frihet til å ødelegge sine egne liv. Forøvrig er det ikke lenger dine barn sine liv, det er dine liv. Du har tydeligvis eierskap i dem. De kan ikke lenger sies å ha et liv, siden de ikke lenger eier det. Derfor burde ditt utsagn vært: Jeg eier barna mine > Barna mine eier seg selv. Endret 6. januar 2013 av Austrian Economist 3 Lenke til kommentar
Dr. Professor Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hvordan får du det for deg at det å tvinge mennesker i fengsel for å gjøre noe du ikke tillater er hjelp? Den eneste du hjelper er jo deg selv. Din egoist. :nei2: Mennesker er egosentriske, er det noe nytt? Jøss.. Forøvrig er det fine med mennesker at vi kan være egoistiske i fellesskap, som når vi berøver friheten til mennesker til samfunnets beste. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Huff da. Stakkars prostituerte som vil tjene penger. Eller bedre sagt: Stakkars prostituerte som holdes som slaver fordi deres hallik vil tjene penger. Oppheving av sexkjøploven betyr også at horekunder kan kjøpe sex hos trafficking-prostituerte uten noen form for sanksjoner. Dere prostitusjonstilhenger tror vel ikke på alvor at trafficking-problemet vil bare forsvinne kun fordi dere vil legalisere sexkjøp igjen. Endret 6. januar 2013 av Tollari Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Selvfølgelig vil ikke trafficking-problemet forsvinne selv om man legaliserer sexkjøp igjen. Poenget er at å forby kjøp av sex ikke har særlig innvirkning på trafficking. 3 Lenke til kommentar
crimethink Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Eller bedre sagt: Stakkars prostituerte som holdes som slaver fordi deres hallik vil tjene penger. Oppheving av sexkjøploven betyr også at horekunder kan kjøpe sex hos trafficking-prostituerte uten noen form for sanksjoner. Dere prostitusjonstilhenger tror vel ikke på alvor at trafficking-problemet vil bare forsvinne kun fordi dere vil legalisere sexkjøp igjen. Dere forbudstilhengere tror trafficking problemet kommer til å forsvinne bare vi forbyr det hardere!! Get the fuck out. Det er det ingen som tror. La politiet bekjempe trafficking og slavehandel. Endret 6. januar 2013 av PanzerElitist 3 Lenke til kommentar
ThyWhy Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Om det at noen blir misbrukt rettferdiggjør det å gjøre prostitusjon ulovlig, hvorfor ikke da gjøre sex generelt ulovlig med tanke på hvor mange som blir misbrukt uten at det er penger involvert (voldtekter, incest etc.)? Endret 6. januar 2013 av ThyWhy 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Du glemte det mest komiske forbudet: 1. september 1978 ble skateboard forbudt i Norge. Og det forble forbudt i 12 år.. Oi, den var ny for meg. Var skateboard forbudt helt frem til 1990? Ble dette forbudet håndhevd? Måtte man ikke ha et skateboard på 80-tallet for å være kul? Oppheving av sexkjøploven betyr også at horekunder kan kjøpe sex hos trafficking-prostituerte uten noen form for sanksjoner. Dere prostitusjonstilhenger tror vel ikke på alvor at trafficking-problemet vil bare forsvinne kun fordi dere vil legalisere sexkjøp igjen. Tror du ikke det er lettere å bekjempe trafficking hvis prostitusjonsmarkedet er lovlig, åpenlyst, gjennomsiktig og regulert? Jeg forstår ikke hvordan man skal få gjort noe som helst med trafficking hvis alle de involverte gjør alt de kan for å unngå det offentliges oppmerksomhet. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Selvfølgelig vil ikke trafficking-problemet forsvinne selv om man legaliserer sexkjøp igjen. Poenget er at å forby kjøp av sex ikke har særlig innvirkning på trafficking. Trafficking er intet problem, det er en løsning på et problem skapt av Staten, nemlig de forhindringer som er lagt i veien for de som ønsker å komme til Norge og tilby sine tjenester. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Tror du ikke det er lettere å bekjempe trafficking hvis prostitusjonsmarkedet er lovlig, åpenlyst, gjennomsiktig og regulert? Jeg forstår ikke hvordan man skal få gjort noe som helst med trafficking hvis alle de involverte gjør alt de kan for å unngå det offentliges oppmerksomhet. Nei, fordi horekunden gir komplett blanken i hvilken bakgrunn horer måtte ha. De velger etter pengesekk og ikke etter moral. Lenke til kommentar
ThyWhy Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Nei, fordi horekunden gir komplett blanken i hvilken bakgrunn horer måtte ha. De velger etter pengesekk og ikke etter moral. Dette har du selvsagt mange kilder på? 4 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Oi, den var ny for meg. Var skateboard forbudt helt frem til 1990? Ble dette forbudet håndhevd? Måtte man ikke ha et skateboard på 80-tallet for å være kul? Jupp. Er laget et par filmer og bøker om forbudet. Sjekk ut "brettkontroll". Brett ble konfiskert, folk smuglet dem over fra sverige gjemt under tepper og kommunene brant hjemmelagde ramper de fant i skogen. Du vil ikke tro hvor langt innover i skogen skaterene måtte for å bygge rampene trygt :-P Resten av diskusjonen her orker jeg ikke ta del i engang. :-P Endret 7. januar 2013 av RunRookieRun Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jupp. Er laget et par filmer og bøker om forbudet. Sjekk ut "brettkontroll". Brett ble konfiskert, folk smuglet dem over fra sverige gjemt under tepper og kommunene brant hjemmelagde ramper de fant i skogen. Du vil ikke tro hvor langt innover i skogen skaterene måtte for å bygge rampene trygt :-P Resten av diskusjonen her orker jeg ikke ta del i engang. :-P Hvor mange smuglere måtte bøte med livet under forbudstiden? 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Skateboard hadde blitt forbudt i et anarki også. Når en eller annen religiøs krigsherre fyller maktvakuumet og forbyr alt som var morsomt, og det uten gode intensjoner. For å være ærlig synes jeg hele anarki-greia begynner å bli tåpelig og desperat. Det er de samme argumentene om og om igjen. Anarki fungerer ikke. /thread 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) <p> Skateboard hadde blitt forbudt i et anarki også. Når en eller annen religiøs krigsherre fyller maktvakuumet...... har du ikke lenger Anarki, men en Stat som ......forbyr alt som var morsomt, og det uten gode intensjoner. Morro: Ja Forbudt: Ja Staten fungerer ikke!! Endret 8. januar 2013 av Skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Nei, fordi horekunden gir komplett blanken i hvilken bakgrunn horer måtte ha. De velger etter pengesekk og ikke etter moral. Men dette er jo et argument for legalisering. Slik det er i dag er det umulig å kontrollere hvilken bakgrunn de prostituerte har. Kundene "risikerer" å gi penger til trafficking nettopp fordi det ikke er noen oversikt eller kontroll. 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Dette har du selvsagt mange kilder på? Kan du dokumentere at horekunder generelt bryr seg hvilke forhold horene lever i siden du påstår at de har slike omtanker? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Men dette er jo et argument for legalisering. Slik det er i dag er det umulig å kontrollere hvilken bakgrunn de prostituerte har. Kundene "risikerer" å gi penger til trafficking nettopp fordi det ikke er noen oversikt eller kontroll. Nei, dette er en grunn å opprettholde forbudet, for kundene er klare over risikoen og er villige til å ta den. Det er pussig at prostitusjonstilhengere argumentere med at forbudet har feilet. Skal vi kanskje analogt legalisere overfallsvoldtekter og sexuelle overgrep siden det finnes så mange ofre som ikke blir trodd? Det er om lag samme retorikk. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Wolframlyspærer, forbudt 2012 Forbudt å deale selge, kanskje, men fortsatt lov å bruke. (Forresten: jeg tror det er lov å selge dem som 'varmepærer' ...) Og - jeg er klar over at Tine ikke har blitt nevnt siden post #2 eller deromkring, men - for ordens skyld: Tine kan ikke privatiseres - det har alltid vært et privateid selskap. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kan du dokumentere at horekunder generelt bryr seg hvilke forhold horene lever i siden du påstår at de har slike omtanker? Vel, nå er jeg ingen horekunde. Grunnen til at jeg ikke er det har dog ingenting å gjøre med moral, men heller det at jeg ikke ser det helt store med å betale tusenvis av kroner for noe man kan få gratis, i tillegg til at det ikke virker tennende å ligge med en jente som har null interesse for meg utover lommeboken. Å kjøpe sex av en person som ikke tilbyr sine tjenester frivillig derimot, er for meg totalt uaktuelt, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå