Gå til innhold

Hvilket videokamera?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-U8ZiojSR

Man får jo en S100 for en ganske rimelig penge i dag. Evt. noen andre kameraer i samme størrelse som gjør en like god/bedre jobb enn S100 med tanke på filming?

Ja, Sony RX100. Denne kjenner du vel til? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner lissom 9timer av filmen, da hadde jeg fått brukt opp kvelden :)

Da er det jo bare å se på "Hver gang vi møtes" på TV2 - med all reklameavbruddene, nyheter osv, så går jo pinadø hele kvelden ...

edit: Tror det skal godt gjøres å bruke 9 timer å dekke Bjerknez's hjembygd - selv til fots ;)

Ser ut som om GoPro kan fint dekke Bjerknez's behov.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

edit: Tror det skal godt gjøres å bruke 9 timer å dekke Bjerknez's hjembygd - selv til fots ;)

Det er jo bare og tusle rundt kvartalet i 9timer, blir nok ikke kjedeligere en å se på jernbanesporet i 9timer :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Der ga dere meg noen ideer folkens! :)

Kanskje jeg skal lage min egen tråd med slike videoer når jeg er ute på tur....

Det er bare to problem som forhindrer meg i å publisere slike store videoer:

1. Det er "bare" ca. 1.5 timer opptakstid (kanskje 3 timer med batteripack) pr. ladning.

2. Jeg har en treg internettlinje for publisering av slike videoer i HD kvalitet.

Dagens video brukte hele 3.5 timer på og laste seg opp og var på rundt 500mb.

Men jeg synes faktisk selv at selve "ideen" er god og at det er nettopp dette jeg har lyst å bruke kameraet til :)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har fått litt sansen for slike "live" videoer. Drit i autofokus og zoom. Slå på kameraet og gå deg en tur. Videoen blir som den blir. Vis det som dukker opp slik du ser det. Kameraet er også såpass lite og kan festes på utallige måter at det heller ikke bør være sjenerende for andre. :)

Når det gjelder dritten i posen så er denne nå plukket opp. Tok opp denne på den neste turen jeg var på dajeg glemte hundeposene hjemme :)

Lenke til kommentar

Det er bare to problem som forhindrer meg i å publisere slike store videoer:

1. Det er "bare" ca. 1.5 timer opptakstid (kanskje 3 timer med batteripack) pr. ladning.

2. Jeg har en treg internettlinje for publisering av slike videoer i HD kvalitet.

De mer blaserte av oss vil si at det er bare å oppgradere linja og kjøpe fler batterier ;)

Men det er nok mer fornuftig å stramme opp videoen og bare vise det essentielle. Noe som jeg vet er veldig vanskelig å få til ...

Det er mulgens en ide å ta opp videoen i flere deler; bruke en uke elle to for å få den sekvensen du er ute etter?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Å kjøpe flere batterier er en løsning ja, men man må ha MANGE batterier for å dekke en dag med filming i HD så det kan bli kostbart. Internettlinja jeg har i dag er tynt til det maksimale og det finnes INGEN annen mulighet for raskere linje her jeg bor i skrivende stund :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...