Gå til innhold

Øke arveavgiften kraftig og redusere inntektsskatten tilsvarende


Bør en større andel av statens skatteinntekter komme fra lønnsinntekter eller fra arv?  

29 stemmer

  1. 1. Sett i forhold til hverandre i dag, bør en større andel av statens skatteinntekter komme fra lønnsinntekter eller fra arv?

    • Lønnsinntekter
    • Arv
    • Forholdet er helt fint slik det er.


Anbefalte innlegg

Postene handler om hvorfor regnestykket som presenteres ikke henger sammen, og hvorvidt arveavgiften har noen stor innvirkning på hvor mye "lønn" vedkommende har fått. Det står ingenting om motivasjonen til vedkommende for å mene noe om arveavgiftene. Det er også ett direkte tilsvar til hans påstander.

Kan ikke se at det er noe annet enn nettopp personlig motivasjon som diskuteres.

 

Forøvrig er dette med å "beskylde" folk for å være offentlig ansatte en tøvete argumentasjon du selv har brukt lenge før mine innlegg i denne tråden, så det er lite relevant å skylde på det.

 

AtW

Selvfølgelig er ikke dine (eller andres) personlige motivasjoner relevante for om dine/andres argumenter er sanne eller ikke.

 

På den annen side, begynner kan man jo lure litt på motivasjonen når folk kommer med tøvete argumentasjon ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en håpløs diskusjon.

For det diskuteres på politikernes premisser. Mao folk er med på å legalisere "statens" tyveri av folkets eiendom,med den aksepterte holdningen at dette tyveriet av folkets eiendom skal fortsette.

Det som diskuterer her og ellers blant folk er bare hvem politikerne skal ta mest fra og hvem de skal flå først.

For ingen slipper unna.

Politikerne driver en splitt og hersk politikk som går ut på å sette grupper i samfunnet opp mot hverandre, de velger hele tiden ut en liten gruppe i folket som får smake de negative konsekvensene, neste gang er det en annen gruppe osv. Slik sikrer politikerne seg støtte i folket for å flå og kneble oss alle.

 

Politikernes hensikt er altså å ta all eiendom og all frihet fra folket, og det ironiske i situasjonen er at de hele tiden gjør det med folkets støtte, bla nettopp fordi vi er splittet og driver med slike diskusjoner som dette, istedenfor å samle oss og si stopp, vi aksepterer ikke mer undertrykkelse og kriminalitet fra politikerne.

 

Når det gjelder arveavgift som diskuteres her, så må man ha klart for seg hva arv i de fleste tilfeller er.

Jeg har selv vært nødt til å selge et hus som jeg har bodd i i 32 år, en generasjonsbolig som hvor jeg bodde sammen med mine foreldre.

Dette huset var også mitt hjem, men jeg måtte selge pga arveavgiften. Mange andre er i lignende situasjoner hvert eneste år.

Dette huset hadde forøvrig mine foreldre betalt skatt på da de bygde det, og de fleste årene de levde.

 

Om arven er penger, så må vi forstå hvor disse pengene kommer fra.

Disse pengene kommer i de fleste tilfellene fra foreldre som har spart hele sitt liv for å sikre sikre sin egen og sine barns fremtid.

De har betalt skatt av disse pengene før de satte dem i banken, og de har betalt renteskatt og formueskatt av pengen, ikke bare en gang men hvert eneste år siden de begynte å sette penger i banken.

 

Når så en med liten inntekt arver disse pengene, så må han som sagt først selge huset for å få råd til å betale arveavgiften, deretter må han fortsette å betale renteskatt og formueskatt på de samme pengene hele livet.

Og dette fører til at skatten på inntekt blir satt opp slik at inntekten blir for liten til å leve av og han må bruke av arven for å leve, med det resultat at arven gradvis blir tært bort av arveavgift og skatt.

 

All skatt og avgift utover et visst minimum som de fleste vil betale frivillig, er tyveri.

Og vi må slutte å gå i den fellen at vi diskuterer på politikernes premisser slik som her, hvor vi diskuterer hvem de bør ta mest penger og annen eiendom fra, og hvem de skal ruinere først.

 

For politikernes mål er å ruinere alle, å gjøre oss alle fattige og avhengig av staten slik at de kan gjøre som de selv vil med oss.

De gjør det bare gradvis, med små grupper og enkeltindivider først, slik at folk flest enten ikke er klar over hva som skjer, eller blir så misunnelige på hverandre og så opptatt av å kjempe seg imellom at de helt mister oversikten og ikke oppdager hva poliikerne driver med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...