Gå til innhold

Bygge OK gaming pc til 8k.(Begrenset pris)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å bygge meg en "base" gaming PC. Den trenger ikke noen GTX 660 eller noen Intel Core i7 eller 16GB ram. Dette er en helt enkel gaming pc. Så var det klart.

-intel basert

-bygger selv

-skjerm og tastatur er med i prisen

Jeg har funnet meg noen deler som jeg tror jeg kan bruke, her:

ASUS Sabetooth Z77 1155 ATX, IVY (lyd bryr ikke meg mye)

Cosair CX 600W Bronse ATX12V

NZXT MIDITOWER TEMPEST 410 ELITE ATX BLACK

Kingston HYPERX GENISIS GRY 8GB 1600MHZ DDR3

Cooler Master Hyper 212 EVO s-

MX2 kjølepasta

Intel core i5 3450 3,1GHZ

SEAGATE BARRACUDA 1TB 7200RPM SATA/600 64MB

Så var da såørsmålet: er dette en grei pakke, får en begynner pc med begernset pris?

Endret av 89netrom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har tenkt å bygge meg en "base" gaming PC. Den trenger ikke no GTX 660 eller noen Intel Core i7 eller 16GB

Hva trenger den da?:) Hva skal den brukes til ? Gaming kan være så mangt.. Bf3? Wow? Football manager? Counter Strike? Crysis?Far Cry? Sims?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har tenkt å bygge meg en "base" gaming PC. Den trenger ikke noen GTX 660 eller noen Intel Core i7 eller 16GB ram. Dette er en helt enkel gaming pc. Så var det klart.

Jeg har funnet meg noen deler som jeg tror jeg kan bruke, her:

ASUS Sabetooth Z77 1155 ATX, IVY (lyd bryr ikke meg mye)

Cosair CX 600W Bronse ATX12V

Cooler Master HAF 912 Plus

Kingston HYPERX GENISIS GRY 8GB 1600MHZ DDR3

Cooler Master Hyper 212 EVO s-

MX2 kjølepasta

Intel core i5 3450 3,1GHZ

SEAGATE BARRACUDA 1TB 7200RPM SATA/600 64MB

Så var da såørsmålet: er dette en grei pakke?

Mangler du ikke det viktigste for gaming, nemlig skjermkort?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Han ville vel kanskje vite om det er en grei pakke for en viss pris. Hvis det du vil er aa overgaa en low-end office-pc, saa er vel denne ok-ish. Spoersmaalet er hva maksprisen din er da, og hvilke spill du skal bruke den til. Noen populaere spill trenger ikke all verdens av kraft.

Uansett, SSD for operativsystemet (128gb holder lenge, 256 saa kan du sette av til de 2-3 spillene du bruker mest) ville alene hjelpe utrolig mye, og et skjermkort som var dyrt for et par aar siden koster ikke saa mye, men kan fremdeles gi god ytelse, kommer som sagt an paa hva slags spill du skal spille. Blizzard sine spill f.eks krever ikke mye ressurser.

Lenke til kommentar

For det første svaret: Jeg har et budsjett som er 8k og mindre. SSD er ikke prioritert først, blir også med skjermer og tillhørende( ~2250kr ). grafikkortet blir ett eller annet ASUS (BILLIG) som er rødt( forslag som er på dustinhome.no? ). gamingen blir type black ops og Minecraft foreløbig Etterhvert kan det hende det blir et lydkort. kort og greit.

si ifra hviss det ble lidt mye på en gang.

Lenke til kommentar

Her kan du se noen grafikk-krav til Call of Duty BO og det absolutt minimum du har råd til er Radeon 6670 som du får for 599,- hos Dustin. Du burde selvsagt ha et bedre skjermkort, men har du 600,- så er vel ikke det skjermkortet altfor ille. Du kan faktisk spille Crysis i HD...

Her er en grafikkoversikt og du må opp ca 200,. for å få et skjermkort som kan regnes som et gaming-kort på absolutt minimum. GL :-)

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Her kan du se noen grafikk-krav til Call of Duty BO og det absolutt minimum du har råd til er Radeon 6670 som du får for 599,- hos Dustin. Du burde selvsagt ha et bedre skjermkort, men har du 600,- så er vel ikke det skjermkortet altfor ille. Du kan faktisk spille Crysis i HD...

Her er en grafikkoversikt og du må opp ca 200,. for å få et skjermkort som kan regnes som et gaming-kort på absolutt minimum. GL :-)

THANKS
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Han ville vel kanskje vite om det er en grei pakke for en viss pris. Hvis det du vil er aa overgaa en low-end office-pc, saa er vel denne ok-ish. Spoersmaalet er hva maksprisen din er da, og hvilke spill du skal bruke den til. Noen populaere spill trenger ikke all verdens av kraft.

Uansett, SSD for operativsystemet (128gb holder lenge, 256 saa kan du sette av til de 2-3 spillene du bruker mest) ville alene hjelpe utrolig mye, og et skjermkort som var dyrt for et par aar siden koster ikke saa mye, men kan fremdeles gi god ytelse, kommer som sagt an paa hva slags spill du skal spille. Blizzard sine spill f.eks krever ikke mye ressurser.

Tenker jeg setter SSDen til OSet, å så sette en HDD til 2nd drive i bios.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...