Gå til innhold

Bærbar pc spiling uten lader

Anbefalte innlegg

Eg har ein MSI bærbar pc som har ingen problem med spel som Skyrim. Men når eg ska spela uten og ha ladaren i så er da nesten umuligt, på spel som FM så lager/lagger(?) da utruligt masse uten ladaren i. Mens med laderen i er det absolutt ingen problem. Men eg ønsker jo ikkje og ha ladaren i heile tida og overlade batteriet heilt, og spel som FM skal jo funka fint uten og ha ladaren i. Så er det noke eg kan gjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

De fleste bærbare PCer har en form for strømstyringsmodus. Når du kjører på batteri, vil PCen prøve å spare batteriet, og setter ned ytelsen. Vansligvis finner du et eller annet ikon i system trayet (gudene vet hva det heter på norsk, nederst til høyre, på oppgavelinja) som hinter til slike ting. Der kan du nok justere hva som skjer i forskjellige strømmodus. Noen bærbare PCer har også hurtigtaster for å bytte mellom moduser. Laptopen jeg har drar det enda lengre, og bytter mellom innebygd grafikk + normal klokkefrekvens og dedikert grafikk + overklokket cpu (funksjon fra fabrikk) når den bytter mellom disse modusene, så effekten av slike moduser kan være ekstrem

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Det kan være innstillinger på dette i skjermkortdriveren. Gå inn på innstillingene for skjermkort og se etter strømsparingsalternativer. Alt må stå på maks ytelse ved batteridrift for at spill skal fungere. Men du må forvente at batteriet går tomt på rekordtid om du får satt det opp slik. Viktig å huske at det må justeres tilbake om du trenger batterilevetiden igjen. Men ellers er trikset om å ta ut batteriet med ca halv strømstyrke veldig fornuftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...