m0ffe Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Hei! Var på en privat fest hjemme hos noen på nyttårsaften. det var kanskje 30-50 stykker i huset på det meste og langt fra alle kjente alle. Det var god stemning helt til noen fant ut at noen hadde vært å nasket i fra pengebøker og verdisaker som lå i jakkelommer i gangen. Jeg snakket med noen personer g det cirka 5+ stykker av disse var blitt frarøvet noe, sannsynligvis flere. Det var verdisaker, hovedsaklig kontanter.. deriblant noen store beløp godt over 1000 kr. Finnes det noen forsikring som dekker dette? for eksempel reiseforsikring? men det var jo en privat plass og verdisakene/kontantene var ikke under "umiddelbar nærhet" hele kvelden. må man bare ta til takke med en dyr lærepenge at man alltid skal ha lommeboken på seg? latterlig at folk er så frekke... på forhånd takk for hjelpen! -moffe Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2013 tenker spessielt på denne: "Det er også en forutsetning at du ikke har opptrådt uansvarlig. Så lenge du holder øye med tingene dine, er du dekket av forsikringen. Du kan ikke gå fra en jakke eller veske med verdisaker uten tilsyn" Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 (endret) Jeg ville forhørt meg med forsikringselskapet, men jeg tviler litt. Har opplevd at det å ha noe innelåst på et hotellrom ikke er godt nokk, det burde vært oppbevart i safe. Dere har jo også ingen måte og bevise hvor mye penger som er forsvunnet? Uansett ligger også egenandelen normalt på 500-2000kr, så er det verdier under dette så er det liten vits. Jeg ville ihvertfall politianmeldt saken. Reiseforsikringen dekker også bare personen som har forsikringen, så alle måtte i såfall betale egne egenandeler. Sorry for dårlige nyheter, men inviterer en personer en ikke kan stole helt 100% på så må en desverre ta forhåndsregler som å ta vare på verdisakene sine. Helt sykt at folk kan synke så lavt å ta småpenger fra jakker Endret 1. januar 2013 av Ekinorak Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 det var jo drit å høre då, var ikke god start på det nye året men ettersom jeg vet så, så lenge det er privat fest så er du selv ansvarlig for di ega lommebok og verdigsaker, det er ditt eget ansvar i å legge saker og ting eller holde øye med det slik at du har kontroll og at slike ting ikke skjer. Du kan selvfølgelig anmelde saken og slike ting (det er vel ganske normalt i en slik sak) men hvor langt den saken kommer eller hva du får igjen vet jeg ikke. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2013 ja jeg forstår! det virket ikke som hun vi var hos hadde helt kontroll og det bare kom folk inn i gangen som ikke hadde noe der å gjøre... allerede hær burde det ha ringt noen bjeller, men at folk var på tur ned i jakkelommene var helt ute av min fantasi. Har ikke egenandel på reiseforsikringen, så skal ringe å høre neste dag de har åpent. For meg som student er 1400-1500 kr, som jeg hadde fått i julegave, ganske mye, og det er litt kjipt at forsikringen faktisk ikke dekker det når uhellet er ute. Det kan jo bli vanskelig å bevise dette men vi er såpass mange som er blitt rammet. Skikkelig kjipt for oss ærlige at det ikke blir dekket når man faktisk blir rammet av noe slikt. Har kun benyttet forsikringen 1 gang i hele mitt liv :/ *sukk* det var jo drit å høre då, var ikke god start på det nye året men ettersom jeg vet så, så lenge det er privat fest så er du selv ansvarlig for di ega lommebok og verdigsaker, det er ditt eget ansvar i å legge saker og ting eller holde øye med det slik at du har kontroll og at slike ting ikke skjer. Du kan selvfølgelig anmelde saken og slike ting (det er vel ganske normalt i en slik sak) men hvor langt den saken kommer eller hva du får igjen vet jeg ikke. sjansen for at personen blir tatt er vel minimal, vist det ikke går noen rykter di nærmeste dagene.... er min beste sjanse å ringe forsikringsselskapet, lege meg flat å være ærlig? utrolig ergelig Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Jeg hadde et helt nytt fotoapparat (julegave) som forsvant på en nyttårsfest. Jeg aner ikke hvor det var blitt av, jeg kjente alle som var der og har ingen grunn til å mistenke noen for noe. Det jeg likevel gjorde var å gå til politistasjon, anmeldte med kommentar om at jeg kunne identifisere alle som var på festen, fikk bekreftelse på anmeldelsen, sendte denne til forsikringsselskapet og fikk dekket kameraet. Fikk etter en stund melding fra politiet om at saken var henlagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå