Gå til innhold

Mini ITX Gamer - Bitfenix Prodigy

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc i løpet av kort tid, men trenger litt feedback på hardware. PCen skal bygges i et Bitfenix Prodigy kabinett, da jeg har falt helt pladask for dette kabinettet.

Kabinett:

Bitfenix Prodigy

Hovedkort:

ASRock Z77E

ASRock eller Asus? Hvilket passer bedre i kabinettet? Skal prøve å kjøre et svart/hvit theme for å holde det litt "clean". ASRock kortet har litt annerledes plassering av CPU-socket, noe som kan føre til at enkelte kjølere ikke passer sammen med et skjermkort. Innvendinger?

Prosessor:

Intel 3570k

PSU:

Corsair AX750

GPU:

Gainward GTX680

GTX680 vs GTX670? Litt usikker på om det er verdt å betale tusen kroner mer for GTX680. Er Gainward kortene stillegående?

RAM:

Corsair Vengeance Low Profile White 8GB

SSD:

Samsung 840 PRO 256GB

Kjøling:

Er litt usikker på valg av kjøler, men tenker jeg går for et kit med alt-i-ett vannkjøling fra Corsair.

Noen som har noen innvendinger og erfaringer med oppsett som dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yay! Enda en Bitfenix Prodigy mann! :D

Starter å sette samens til uka forhåpentligvis, her er min setup om du vil se :)

EDIT: Om du ikke vet det så skal Bitfenix mest sannsynlig lansere et åpent deksel til å ha på siden til Prodigy i midten av Januar.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Det er et veldig fint kabinett, tror det blir ekstremt moro å sette samens en maskin i den.

Har ikke satt disse noe spesielt opp mot hverandre nei, det jeg vet er at dette Asus hovedkortet har samme strøm tilførsel til CPU som et ATX hovedkort. Som gir mulighet for overklokking av prosessoren. Noe som vist ikke er vanlig på mini-ITX hovedkort.

Det og WiDi som var litt viktig for meg gjorde at jeg gikk for Asus. Godt mulig ASRock er like bra. Men ser stadig flere putter disse Asus hovedkortene inn i små maskiner..

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Har lest meg litt opp på hovedkort og ASRock ser ut til å yte like bra som Asus. Dersom man skal ha luftkjøling så har Asus en bedre "layout" slik at cpukjøler ikke kræsjer med PCI-slotten, mens ASRock visstnok fungerer bra dersom man skal ha vannkjøling.

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg. Har selv en "pure" gaming maskin som brukes til gaming men det bruker jeg Corsair C70 og Asus Sabertooth Z77. Formålet med Bitfenix kabinettet var at jeg ville bytte ut kabinettet som jeg brukte med E45M1-I Deluxe og sette det i et Bitfenix Prodigy kasse og er fornøyd med det sånn sett. Vel liker ikke helt at ledningene og på og knappen er på sidedøren men men pirke pirke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...