kristianlar Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Hei, jeg har en stasjonær gaming pc som jeg kjøpte fra komplett i fjor. Når jeg slo den på i dag funka den bare i 2 minutter før den låste seg helt. Prøve ctrl alt del men funka ikka, så jeg trykte på power knappen for å restarte den. Den slo seg av men nå slår den seg bare på i noen sekunder før den slår seg av og starter opp igjen i noen sekunder. Dette fortsetter helt til jeg kutter strømmen til den. Noen tips? Og godt nyttår! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Hva består maskinen av? Hvis det er en ferdig-PC med garanti er nok det beste å ringe Komplett for å høre, men du kan prøve noen småting selv, hvis du føler deg kapabel. Start med å tilbakestille BIOS. Det er slettes ikke sikkert dette hjelper, men det er en slags universalløsning man alltid bør prøve først, med mindre da maskinen har tatt fyr el. Dette gjør du enkleste ved å fjerne det lille runde batteriet du finner på hovedkortet. Ca. på størrelse med et kronestykke. Plugg ut strøm først og la batteriet være ute i et minutt før du setter det tilbake. Hvis dette ikke fungerer kan du prøve å starte opp med én og én RAM-brikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå