Gå til innhold

[Løst] Bygge PC for første gang! 8-8,5k!

Anbefalte innlegg

Etter litt om og men(og dårlige tilbud fra komplett sin selvbygger)! Så tar jeg valget og prøver å sette sammen egen pc!

Pcen skal inneholde alt bortsett fra: skjerm, mus,høytalere og tastatur!

Bruksområde: Gaming/laste ned filmer--> BF3/CSS/WoW etc...

Krav: Ikke bli overopphetet mens jeg spiller :w00t: Evt muligheter for å spille litt spill om 2-3-4år! Uten å gjøre de største betydelige oppgraderingene!(2000-4000kr året bør jo være mer enn nok i så fall)!

Her er listen jeg har kommet til så langt!(Kan bytte skjermkort evt å øke noe annet?

8026kr.. Men da mangler jeg win 8 64bit som koster 1200kr :nei2:(leif! 899kr for vanlig,ikke pro)!

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx

Står litt notater om hvorfor osv...(Ser notat ikke funker)!

Så skriver litt her!

Kabinett: Corsair Carbide 500R( gode kjøleegenskaper og god plass ref.test)

HK: ASUS P8Z77-V, Socket-1155 ATX, Z77(SLI/CFX, Og muligheter for OC i fremtiden?)

RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2), CL9(HELT OK?)

CPU: Intel® Core i5-3570K(Muligheter for OC i fremtiden, og skal være god)

GPU. Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "VAPOR-X GHz Edition" (Skal visst være veldig bra, men kan gå ned til 660TI for å spare 1000kr, skal vel ikke ha SÅ mye å si?)

Harddisk: Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0)(Oppgraderer til SSD senere, skal jo ikke ha noe å ytelse i gaming anyway)

PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Bronze, Standard,(550W, usikker på om det holder?, spesielt ikke hvis jeg skal OC, men da kan jeg evt kjøpe ny!)

Noen kommentarer? Hva gjør jeg ANG OS? PC skal helst ikke koste mer enn 9k MED OS... Helst 8,5k som maks pris!

Håper noen kunne hjulpet litt! (har benyttet meg av noen av januar salgene til komplett!!)

Endret av midtun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen kommentarer/innvendinger?

Kan forandre på litt tanken.. Ønsker gaming pc til 10K maks(men da er det med skjerm)!

Ellers 9k for hele pakken!

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx forslag.. Lagt til win 8 64bit... 8925kr. Uten skjerm..

Med blant annet: 8gb minne, 7970ghz edition, i5 3570k,Hk=ASUS P8Z77-V, Socket-1155 ATX, Z77, og XFX ProSeries Core Edition 550W som PSU!

Holder dette til gaming/BF3 med gode innstillinger?

Planen er å evt kjøpe noe kjøling/ekstra vifter til kabinett i februar evt!

Endret av midtun
Lenke til kommentar

dette holder bra til bf3 på max. kjøp en ssd og en bedre skjerm senere :) du burde virkelig kjøpe en BenQ XL2420t(120hz). en helt genial skjerm.

Har en samsung skjerm, tenkte jeg skal ta den med meg i starten(hvis den overlever bussturen)! Hvis ikke blir det ny skjerm til senere anledning!

Så da blir det egentlig i fremtiden:

SSD

Skjerm

Bedre kjølemuligheter

Større/bedre PSU

Hadde egentlig vært konge å få en komplett pc til 8-9k som kjører BF3.. Ferdigbygd. fysj! men men!

Lenke til kommentar

Hva med CPU-kjøler?

Denne er visst svært god og veldig rimelig: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1008748 (CM Hyper 212 EVO)

Hadde vært greit å ha hvis du planlegger å overklokke. Stock-kjøleren bråker dessuten. Så hvis du har penger til overs kjøper du denne med en gang, så slipper du alt maset med å måtte skru ut mobo'et / ta av gammel kjøler / bytte kjølepasta / sette på ny kjøler i februar :p

Lenke til kommentar

Hva med CPU-kjøler?

Denne er visst svært god og veldig rimelig: http://www.prisjakt....t.php?p=1008748 (CM Hyper 212 EVO)

Hadde vært greit å ha hvis du planlegger å overklokke. Stock-kjøleren bråker dessuten. Så hvis du har penger til overs kjøper du denne med en gang, så slipper du alt maset med å måtte skru ut mobo'et / ta av gammel kjøler / bytte kjølepasta / sette på ny kjøler i februar :p

Akkurat nå har jeg nok ikke penger til "overs" da jeg vil ha pcen lavest mulig! hehe! Men takk for tips!

Lenke til kommentar

linkane dine er til "egen" liste, ikkje til din....

kvifor så imot å bygge sjølv?! det er faktisk uten tvil det kjekkaste med ny data :dremel: du finn mangen gode videoar på netter som hjelper deg gjennom det. alle komponenter passer berre ein plass:p det er kabling opp mot mb som kan være tricky... men til mb fins d manual!

8gb, 7970ghz, 3570k, z77 og xfx høres veldig bra ut! noe eg kunne kjøpt sjølv:)

komplett har 7970ghz til under 3K no! enig med at BenQ XL2420/2411t er verdt ein test.

Lenke til kommentar

Hvordan vil denne pcen kjøre WoW/BF3/AC3?( TATT FRA http://www.komplett....gSystemId=10703 ) Noen som vil optimalisere denne pcen for meg?9000Kr maks!

NVM! De tok vekk tilbudet 30min etter jeg ringte og spurte...

GPU: Asus 660TI

PSU: XFX 650W

CPU: I5 3750K

RAM: ballistix sport 1600mhx 8gb

HK: MSI B75MA-P45, Socket-1155 m-ATX, B75

Blir akkurat samme som over men med I7 2700K

Endret av midtun
Lenke til kommentar

wow krever vel ikkje all verdens, har eg hørt! :p har aldri prøvd d, og sånn skal d jammen forbli...

bf3 og ac3 derimot, kan kreve sitt! ville hatt bedre gpu enn 660ti til min bf3 data hvertfall.

ka med 7970ghz på tilbud hjå komplett til under 3K?

kan sette sammen ein data, men da blir d bygge sjølv!;)

Endret av bystØL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...