Gå til innhold

Januar salg komplett pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel..

• Det er mye artigere og mer lærerikt å bygge selv
  • Du sparer penger.
  • Komplett sin PC-bygger er veldig dyr.

1. Kan godt hende

2. Nei.. ikke for tilsvarende de pcene de hadde+OS osv..

3. Nei. ikke sammenlignet med de samme komponentene+OS+ garanti+"kvalitetssikring"..

Så det du har opplevd tilsvarer ikke den siste 1,5mnd ...

Kan ta romjulssalget:

8174kr

3års garanti

Tastatur: win sidewinder x4

Hardisk: seagate bar 1tb 7200rpm

dvd/cd: samsung dvd writer

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA(gtx 670 for 600kr mer)

Ram: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2), CL9, 1

HK: MSI B75MA-P45, Socket-1155 m-ATX, B75, DDR3

CPU: Intel® Core i5-3570K Processor Socket-LGA1155

PSU: Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX

Kabinett: Corsair Carbide 500R Midi Tower Hvit

Spill: COD BLACK OPS 2

Standard

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Professional Cloth Mousepad (med Komplett logo)

COD: 399

Kabinett: 999

PSu. 549

CPU: 1649

hk:549

RAm.299

gpu: 2490

dvd: 219

hardisk: 549

tastatur: 349

WIN 8: 1100

= 9151.. Hvis jeg kjøper delene å bygger selv... Da får jeg ikke musematte/støtsikker pc eske.. Dvs: Jeg må betale mer for å bygge selv..

Dette tilbudet(8174kr som er egen komponert) varte til 30.12.12 eller så langt lageret rekker! Tror dere det er mulig å bestille fortsatt?

Endret av midtun
Lenke til kommentar

WIN 8: 1100 NEI! ;)

også NEI! COD: 399

win 8 64 bit 1200 kr faktisk hos komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765375 SÅ joooo!

COD BO2 399 JOOO http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767956 !!!

Selvfølgelig kan cod droppes(spiller det ikke uansett)! Men er fortsatt ganske stor forskjell!

Blir vel å se om jeg klarer å sette sammen en av de andre ferdigbygde pcene! Skuff-_-

Lenke til kommentar

Enda godt du plasserte de gåseøynene over kvalitetssikring for det inntrykket jeg har er at Komplett bare rasker det hele sammen, ofte med til dels merkelige metoder. Kabelrydding kan du også se langt etter. Hva i all verden er fordelen med å ha garanti på hele maskinen? Det medfører i verste fall at man må sende inn hele skiten ved feil. Da er det vel bedre å kunne plukke ut den komponenten som er syk uten å ev. miste garantien.

Det er vel riktignok ikke stort å spare på selvbygg, men valgfriheten er derimot noe jeg personlig setter svært høyt. Det er i de færreste tilfeller mulig å konfigurere en Komplett-PC slik jeg vil ha den. Tredjeparts CPU-kjølere kan vel heller ikke velges såvidt jeg har sett.

Lenke til kommentar

Enda godt du plasserte de gåseøynene over kvalitetssikring for det inntrykket jeg har er at Komplett bare rasker det hele sammen, ofte med til dels merkelige metoder. Kabelrydding kan du også se langt etter. Hva i all verden er fordelen med å ha garanti på hele maskinen? Det medfører i verste fall at man må sende inn hele skiten ved feil. Da er det vel bedre å kunne plukke ut den komponenten som er syk uten å ev. miste garantien.

Det er vel riktignok ikke stort å spare på selvbygg, men valgfriheten er derimot noe jeg personlig setter svært høyt. Det er i de færreste tilfeller mulig å konfigurere en Komplett-PC slik jeg vil ha den. Tredjeparts CPU-kjølere kan vel heller ikke velges såvidt jeg har sett.

Det stemmer nok det meste du sier. Men om jeg hadde kjøpt alle delene.. Blir det faktisk dyrere enn å modifisere en "ferdigbygd" pc fra komplett... Desverre! Med stort sett de samme delene faktisk!

Da vil jeg få en ferdig pc..

Istedenfor å måtte gå igjennom 1000 videoer/artikler om bygging.. Og bygge alt selv og bruke 3-5dager på det om ikke MER! .. hmmf...Jeg innrømmer at det frister, men er redd for å ødelegge delene.. Og med tanke på HK/PSU så er jeg FUCKED:p

Lenke til kommentar

tar rundt 2-3 timer å bygge en data. max 5 hvis du er nybegynner. manualer og videoer viser veldig enkelt og greit hvordan det gjøres og resultatet er alltid bedre ved selvbygg enn ved ferdigbygd(hvertfall hvis du legger sjela i det og satser på å gjøre en nøye jobb)

Haha? Ja ikke sant! Drømmeverden :xmas: Hadde aldri i VERDEN brukt 2-5timer på å bygge hele pcen...Kall meg gjerne "retard"... men ja....

Endret av midtun
Lenke til kommentar

Haha? Ja ikke sant! Drømmeverden :xmas: Hadde aldri i VERDEN brukt 2-5timer på å bygge hele pcen...Kall meg gjerne "retard"... men ja....

Er ikke retard men du er ny. det virker veldig skummelt når du er ny :) men tro du meg, jeg bruker rundt en time på ny build(med utpakking og det hele). du ville nok ikke brukt mer en 3 timer men jeg vet ikke om du har veldig stort behov for videoer og slikt. det meste av deler passer nemlig bare på en måte og da får det nesten ikke blitt feil.

og du kan alltids spørre forumet her om hjelp da det er mange her som bygger pc ofte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvor mye sparer man på å bygge selv kontra å få den ferdigbygd? Kan man f.eks. få satt sammen de komponentene man vil, så lenge de passer med hverandre og la f.ke.s Komplett gjøre det for deg? Jeg kan nemlig null og niks om det å bygge PC.

Å bygge selv er veldig lærerikt, og er egentlig ikke noe vanskelig, så lenge du har lest/sett videoer på hvordan å gjøre det.

Lenke til kommentar

Er ikke retard men du er ny. det virker veldig skummelt når du er ny :) men tro du meg, jeg bruker rundt en time på ny build(med utpakking og det hele). du ville nok ikke brukt mer en 3 timer men jeg vet ikke om du har veldig stort behov for videoer og slikt. det meste av deler passer nemlig bare på en måte og da får det nesten ikke blitt feil.

og du kan alltids spørre forumet her om hjelp da det er mange her som bygger pc ofte.

Å bygge selv er veldig lærerikt, og er egentlig ikke noe vanskelig, så lenge du har lest/sett videoer på hvordan å gjøre det.

Får gi det et try og få litt hjelp da! Gidd dere sjekke den andre tråden min ang byggingen? Trenger hjelp med deler! Og spesielt hva jeg skal gjøre med OS? med tanke på priser osv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Får gi det et try og få litt hjelp da! Gidd dere sjekke den andre tråden min ang byggingen? Trenger hjelp med deler! Og spesielt hva jeg skal gjøre med OS? med tanke på priser osv!

Jeg kan godt hjelpe deg med en handleliste om du vil? Men først må jeg vite hva du skal bruke den til, skal det være til gaming? Da har jeg ihvertfall en lite som kan hjelpe deg, bygget en selv for en stund siden, og den klarer å dra de fleste spill på greit nivå.

Lenke til kommentar

Jeg syns komplett sine 'gamer pcer' er dyre, kan dette stemme? Skal jeg f.eks. ha ett 7970 (3000 kr) eller 680 og en 3770k (2000 kr) så blir det plutselig 15 000 kr ++

Så lenge du godtar å kjøpe hyllevarmere er det en god pris, men så er det oftest en grunn til at de er hyllevarmere.

Hvor mye vil en god gaming PC som har f.eks. har AMDs nye 8970 (kommer om noen måneder) og en ny Haswell CPU (aka 3770k performance) og la oss si 16 GB av 2 GHz RAM? 15 000?

Hvor mye hva?

Koste? Tipper den vil koste omtrent det samme som et 7970 GHz og resten av de andre komponentene du har listet.

Å vente på maskinvare lønner seg aldri, trenger du nytt skjermkort/CPU/RAM/SSD nå hjelper det faktisk ingenting om det kommer noe bedre om en måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...