Gå til innhold

[Løst] Noen som vet om disse to tørketrommlene er samme?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å kjøpe meg en AEG Tørketrommel. Jeg har sett ut denne modellen T65476AH1 på Expert til 5999,- eller denne modellen T65470AH1 hos Lefdal til 4999,

-

Disse to modellene ser helt like ut så jeg sendte en epost til AEG for å spørre dem om det var samme modell. Jeg fikk bare til svar at modellen som er hos Expert er det bare Expert som kan selge. De ga ingen svar på om det var samme maskinen.

Så det jeg lurer på er om det er noen der ute som kanksje vet om disse to Tørketrommlene er samme maskin? Og om det er noen som har erfaringer med en eller begge tørketrommlene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det er hvor mye av vannet de klarer å kondensere fra tøyet. Den billigste tørker bedre, sånn sett, mens den dyrere skal være mer varsom med tøyet "Klassisk ProTex tørretumbler med fokus på ekstra lavt energiforbrug og skånsom tørring".

Kan ikke se noen god grunn for å gå for den dyreste.

Lenke til kommentar

Dette er et påfunn jeg mistenker Expert å stå bak. Konkurransen mellom dem og Elkjøp og Lefdahl tok seg opp for noen år siden, og en stund fikk du høre at "vi matcher konkurrentenes pris". Det mistenker jeg at kostet alle parter dyrt, og løsningen ble å operere med marginalt forskjellige produktkoder på ellers identiske produkter. Da slapp de unna med å si at "jammen, det er jo ikke samme modell"...

Ta en titt på begge. Jeg er rimelig sikker på at de er til forveksling like. Vi var ute for det samme sist vi kjøpte vaskemaskin.

Og da er det bare å kjøpe den billigste.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til de intriserte så har jeg nå kjøpt meg tørketrommel.

Før helgen hadde Expert tilbud på T65476AH1 til 4444,- Når jeg sjekket Lefdal så hadde de fjernet produktet fra deres side. Tenkte kanskje modellen var på tur ut av sortimanget så derfor gikk jeg for den hos Expert. Expert har nå satt opp prisen igjen til 5999,- så tror jeg fikk en bra pris på den :)

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...