Rosario Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Å ha skattegjeld kan brukes for å nekte emigrasjon fra USA. Tror ikke det skjer i Norge. (Amerikanske myndigheter er selvfølgelig redd for masseflukt. For Norge er det omvendt) Sveitsiske banker skyr amerikanske kunder idag. Det blir rapportplikt i det hinsidige. Endret 4. januar 2013 av Rosario Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Nei Norge er vel ikke noe spesiellt fritt i forhold til land vi kan samenlikne oss med. USA f.eks er mer fritt enn Norge på de aller fleste områder Det er en fordel å begrunne påstanden din og spesifisere hvilke områder du prater om. Hvis ikke, kan enhver avfeie den med "Nei, USA er ikke det". Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hvis fritt betyr lov til å gjøre som man vil, så er Norge selvfølgelig ikke et fritt land. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hvis fritt betyr lov til å gjøre som man vil, så er Norge selvfølgelig ikke et fritt land. Frihet betyr lov til å gjøre som man vil uten å skade andre, og Norge er selvfølgelig ikke et fritt land. Endret 4. januar 2013 av Skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Det er en fordel å begrunne påstanden din og spesifisere hvilke områder du prater om. Hvis ikke, kan enhver avfeie den med "Nei, USA er ikke det". Våpen, privat eiendom, skatter og avgifter, selvforsvars rettigheter, mindre reguleringer på de fleste områder (f.eks skal du sette opp et minivannkraftverk på din private eiendom i Norge så er det den papirmølla med masser av byråkrati regler og avgifter mens i USA kan du gjøre det meste du vil på egen eiendom), mindre reguleringer på arbeidsgiver slik at det går en å sparke en udugelig person og å belønne en nyttig og god person, Nevada er det lov med prostitusjon i kontrollerte former, også har jo Norge verneplikt som i praksis er 1 år slaveri med påfølgende "kontrakt" om at militæret når som helst frem til du er 40 år kan bruke deg igjen, osv. Men det finnes jo unntak også da. F.eks hvis du er B.A.S.E hopper så har du større frihet til å utøve hobbyen din i Norge enn i USA. Endret 4. januar 2013 av flesvik 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 USA er et land med mer frihet en Norge? Ikke konsekvent. Alt er relativt og på flere områder er Norge et langt mer tryggere og fritt land, på andre områder står du mer fritt til å selv dyrke deg selv om du bor i USA. Men å påstå at USA, som har mer enn 1% av befolkningen sin bak murene, er et konsekvent mer fritt land enn vårt eget land blir en drøy påstand og i mitt syn direkte latterlig. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 <p> USA er et land med mer frihet en Norge? Ikke konsekvent. Alt er relativt og på flere områder er Norge et langt mer tryggere og fritt land, på andre områder står du mer fritt til å selv dyrke deg selv om du bor i USA. Men å påstå at USA, som har mer enn 1% av befolkningen sin bak murene, er et konsekvent mer fritt land enn vårt eget land blir en drøy påstand og i mitt syn direkte latterlig. Stemmer, men det kan også videreføres: Norge er et land med mer frihet en Kina? Ikke konsekvent. Alt er relativt og på flere områder er Kina et langt mer tryggere og fritt land, på andre områder står du mer fritt til å selv dyrke deg selv om du bor i Norge. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) USA er et land med mer frihet en Norge? Ikke konsekvent. Alt er relativt og på flere områder er Norge et langt mer tryggere og fritt land, på andre områder står du mer fritt til å selv dyrke deg selv om du bor i USA. Men å påstå at USA, som har mer enn 1% av befolkningen sin bak murene, er et konsekvent mer fritt land enn vårt eget land blir en drøy påstand og i mitt syn direkte latterlig. Selvfølgelig ikke konsekvent, men generelt så er USA mer fritt enn Norge. Den latterlige fengsels populasjonen i USA er hovedsakelig en konsekvens av deres narkotikapolitikk og det faktum at de har noen store ghetto områder. Og ja dette er en av de områdene hvor USA har mindre frihet. Endret 4. januar 2013 av flesvik 1 Lenke til kommentar
Ron Swanson Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 I tillegg kan du plusse på krigsveteraner som returnerer til landet med ptsd og havner i fengsel http://www.nbcbayarea.com/investigations/Veterans-Behind-Bars-166063656.html Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Norge er ikke ett fritt land! Hvis man bruker sine rettigheter til ytringsfrihet så blir man sett ned på og man blir nærmest mobbet og trakassert. I Norge så kan man nærmest ikke være annerledes før man blir ansett som er rar person som ikke er verdt noe i dette samfunnet. Jeg har selv opplevd å faktisk bli fengslet ett par ganger på grunn av at jeg benyttet med av min fullverdige rett til ytringsfrihet, men dette fikk jeg tydeligvis ikke lov til. En annen ting som jeg anser som negativt med Norge er alle de rare reglene og lovene Norge har. Hvis du har slitt og jobbet for pengene og du f eks vil utvide din leilighet eller andre ting så er det omtrent umulig å få det igjennom! Dette er fordi de som sitter på offentlige kontorer å skal betjene disse søknadene tenker at du er for heldig som kan utvide så mye osv. Derfor setter de begrensninger i hva du har lov til å gjøre på din egen eiendom! Jeg mener at du kan gjøre hva det vil hvis det dreier seg om din egen eiendom så lenge det ikke er til sjenanse for andre! Du har tross alt jobbet og slitt for de pengene du tjener og som sagt hvis du ikke plager andre med det du utfører på eiendommen din så skal du få utføre det! 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hva/hvordan ytret du når du ble fengslet? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Fikk jo ikke si så mye da siden det ikke var noen som hørte på meg uansett, men det dreier seg bare om en straff på 20 dagers fengsel og en straff på en måned så det går jo dermed bra! Det jeg sier er at det er sykt å bli fengslet for å bruke sine rettigheter! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Akkurat hva du sa er relevant, for det er ikke urimelig at det for eksempel er ulovlig å oppfordre til vold. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Mange som ikke helt tolker ytringsfriheten riktig, du kan f.eks ikke ytre deg på veggen til nabo`n, heller ikke true osv. Du kan heller påstå at du brukte ytringsfriheten om du prøvde å ta over scena til Stoltenberg for å ytre deg. Du skal kunne ytre dine meninger, ikke hva du vil, når du vil, hvordan du vil og hvor du vil... Endret 4. januar 2013 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 For det første så har jeg på ingen måte oppfordret til vold eller noe annet som strider mot norsk lov og folkeskikk! Jeg har heller ikke ytret med på offentlige eller private bygninger eller andre gjenstander! Jeg har på ingen måte bedrevet hærverk eller ødelagt andres eiendeler! Jeg har heller ikke prøvd å ta over rollen til noen som f eks Stoltenberg som blir nevnt her. Jeg har kun ytret mine meninger på ett offentlig sted og mine meninger stridde da imot det staten Norge mener. Det er dermed ingen grunn til fengsling så Norge er i ingen stor grad ett fritt land! 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hvorfor gikk du ikke i media? Hva ble du faktisk fengslet for? Tviler på at dommen var "brudd på ytringsfriheten" eller "feile meninger"... Tror fortsatt du bare forteller halve sannheten, noe som bare bekreftes ved at du ikke vil gå inn på detaljer heller. 1 Lenke til kommentar
arnt82 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Nei det er ikke fritt land... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hvorfor skulle jeg gå til media når alle hatet mine meninger? Jeg tror ikke at det ville ha hjulpet noe særlig og jeg forteller faktisk hele sannheten her! Dommen jeg fikk var uro på offentlig sted, men jeg fortalte bare mine meninger på ett offentlig sted hvor det var noen som ikke likte meningene mine og ringte politiet og de kom faktisk! Dermed ble det jo da en dom ut av det som de kalte uro på offentlig plass! 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Selvfølgelig ikke konsekvent, men generelt så er USA mer fritt enn Norge. Den latterlige fengsels populasjonen i USA er hovedsakelig en konsekvens av deres narkotikapolitikk og det faktum at de har noen store ghetto områder. Og ja dette er en av de områdene hvor USA har mindre frihet. Kan du underbygge denne påstanden med noen tall? Norge har da like liten toleranse for Narkotika uten at det slår så skjevt ut på fengsel og arrestasjons-statistikken. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Ytringsfrihet er ikke samme begrep som å si hva man vil når man vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå