Antoonsen Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) (tråder om for små kamerahus er blitt en sjelden vare her etterhvert, men godt å se at noen lar hendene få mene noe fremdeles) Jeg tror du bør gå for 7D etter det jeg leser her, muligens brukt eller spare noe lenger? Magefølelsen er vitkig å følge noen ganger, ofte flere ganger enn vi liker å tro. Tor Tror nok det er mange som ikke tenker på hvordan kamraet føles i hendene når de kjøper sitt første kamera, mange ganger har vel også dette noe med budsjettet og gjøre slik som det var med meg, hadde heller ikke noe forhold til bruktmarkede den gang. Hadde blitt et annet kjøp om jeg hadde det. Har utrolig lyst på både 7D og 60D. Valget nå står mellom: 1: 60D+ et Sigma 10-20mm f4-5.6 = litt under 6000.- (bruktpriser) 2: 7D til 6000-7000.- Må også kjøpe et CF kort hvis det blir 7D Det er her jeg ikke klarer å bestemme meg, personlig så liker jeg best landskaps fotografering, dermed er dette et objektiv som jeg har svært lyst på. Må nok tenke litt mere osv før jeg gjør en endelig avgjørelse. Redigert: Ved kjøp av 60D kan jeg bruke mer på objektiv noe som er vell så viktig som et kamraet i seg selv. Hvis valget blir 7D så blir det nok ikke noe nytt objektiv før nærmere Mai og jeg vil gjerne utvide min "lidenskap" for lanskapsfoto før den tid, den videste linsen jeg har nå er faktisk kit linsen pga at jeg ikke har prioritert å kjøpe et vidvinkel objektiv. Skal si ifra når valget er tatt. Endret 4. januar 2013 av Antoonsen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) I og med at landskapsfoto er din lidenskap, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe en 7D nå. Da er det bedre å å gå for en 60D og bruke penger på optikk. Når det gjelder optikk, så vil jeg anbefale at du vurderer fullformat optikk på de lengre brennviddene, da det er en stor sjanse for at du oppgraderer til FF i fremtiden. På vidvinkel siden så har du kun crop optikk som alternativer til 60D, for å få vid nok brennvidde. Endret 4. januar 2013 av tomsi42 2 Lenke til kommentar
Antoonsen Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Når det gjelder optikk, så vil jeg anbefale at du vurderer fullformat optikk på de lengre brennviddene, da det er en stor sjanse for at du oppgraderer til FF i fremtiden. På vidvinkel siden så har du kun crop optikk som alternativer til 60D, for å få vid nok brennvidde. På lengere brenvidder er det akkurat det jeg har tenkt å gjøre, kjøpte meg et 70-200 F4L akkurat på grunn av at jeg ser meg selv oppgradere til FF i fremtiden. Mitt neste objektiv (etter vidvinkel objektiv) blir mest sansynlig et 17-40 F4L eller 28-70 F2.8L. Forsåvidt 2 ganske så forskjellige objektiver både i lysstyrke og brenvidde, begge virker som 2 knall objektiver. Satt meg ned i går og tenkte litt over hva jeg likte best å ta bilder av, både ved å se på mine egne bilder og andres. Som sakt så er det landskaps bildene jeg liker best, både av mine egne og andres. Er noe med landskap som trigger fotolysten i meg. Derfor er avgjørelsen min å kjøpe et Canon 60D + et vidvinkel objektiv. Tusentakk til alle som har bidratt med gode og hjelpsomme svar til mitt problem. Veldig hyggelig. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå