Gå til innhold

Gaming-PC til ca 9k + skjerm max 2k

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har tenkt å bygge meg min første PC, og har tenkt å kjøpe disse komponentene: https://prisguiden.no/liste/137472

Harddisk har jeg (tenker bare å putte den jeg har i den gamle pc-en inn i den nye).

Det jeg lurer på er om alt passer sammen, og om jeg eventuelt burde bytte ut noen komponenter med noe annet (bedre, og i samme prisklasse). En annen ting jeg lurer på er om det noe poeng med 16GB RAM til det oppsettet? Er det noen flaskehalser her? Og er det en annen skjerm som vil være å anbefale (23-24 tommer)?

Takker for all hjelp :)

EDIT: Laget nytt oppsett nå https://prisguiden.no/liste/137525

Er dette bedre? Jeg er litt skeptisk til om kabinettet har plass til to harddisker, en SSD og en dvd-brenner i tillegg til de vanlige komponentene.

Endret av Gokburt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt passer sammen. Jeg anbefaler at du bestiller alt fra én nettbutikk, det er gjerne mer å spare på reduserte fraktkostnader enn det du sparer ved å spre kjøpene på den måten.

Du kan også få en del mer for pengene, men det er et godt oppsett ellers. Du kan lett bruke halvparten så mye på kabinett og hovedkort, og heller la de pengene gå til et GTX670 eller HD7970.

Lenke til kommentar

ATX-kabinett med USB 3.0 - 400 kr

Z77-Hovedkort med to pci-e x16-spor - 600 kr

Du trenger ikke hovedkort til 1300 kr med mindre du skal kjøre SLI/Crossfire og drive med hard entusiastklokking. Med disse to ender du opp med 1300 kr spart, som du kan svi på bedre grafikk, mer lagringsplass eller sprit.

Edit: Anbefaling

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

delene passer, cpu vifte medfølger cpu. ram g.skill (F3-12800CL9D-8GBXL) står i memory lista til ditt hovedkort asrock z77.

men hvorfor trenger du lydkort?

MB jeg er ikke proff men jeg søkte og delene passer.

Trenger sikkert ikke lydkort :p

Har Steelseries Siberia V2 som har 7.1 virtual surround. Tenkte egentlig ikke over det. Da dropper jeg lydkortet da :) Takk for innspill!

Endret av Gokburt
Lenke til kommentar

ATX-kabinett med USB 3.0 - 400 kr

Z77-Hovedkort med to pci-e x16-spor - 600 kr

Du trenger ikke hovedkort til 1300 kr med mindre du skal kjøre SLI/Crossfire og drive med hard entusiastklokking. Med disse to ender du opp med 1300 kr spart, som du kan svi på bedre grafikk, mer lagringsplass eller sprit.

Nice :) Det kabinettet er jo litt mindre enn det jeg først satte opp, passer alt inni der (har tre harddisker og en dvd-brenner)? Vil det ikke være fordel med litt større kabinett med tanke på kjøling? Skal ikke drive med noe særlig overklokking foreløpig ihvertfall, så kommer nok til å bytte hovedkortet :) Takk for innspill!

Laget nytt oppsett https://prisguiden.no/liste/137525 Er dette bedre? Har kabinettet plass til alt (to HDD, en SSD, en DVD-brenner + alt det andre)?

Endret av Gokburt
Lenke til kommentar

I manualen til hovedkortet står det at de anbefaler et MSI-grafikkort for best kompatibilitet. Er det bare noe de skriver for at jeg skal kjøpe flere MSI produkter, eller har det noe å si om jeg kjøper MSI eller et annet grafikkort?

For best compatibility, MSI graphics cards are recommended.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...