Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

42 timer uten mat

ThePredator9

Anbefalte innlegg

Er helt totalt ødelagt...

Spiste siste måltid lørdag 22 tiden ca, og fastet frem til 16-17 tiden i dag. Er helt ødelagt... skjelver og har diabetes type 1 , føles ut som jeg har 30 i blodsukker av kvalme og svimmelhet, og det stopper ikke.... er dette normalt? selv etter jeg har spist meg god og mett?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger ikke spørre hvorfor du måtte 'faste', hehe.

Fra spøk til revolver, det kan være like ille å være stappmett som å være sulten. Og når det er gått lang tid siden siste måltid skal det mindre til før man blir ubehagelig mett. Og som Vertical^ sier, tar det litt tid for kroppen å ta opp næringen fra maten. Ville tatt det med ro, men om du har diabetes er det jo verdt å sjekke blodsukkeret og sjekke at alt er i orden der.

Lenke til kommentar

har begrenset tilgang på penger før jeg får lønn så tenkte det var like greit å faste å få seg en skikkelig nyttårsfeiring isteden:) har jo gått ned 4kg i tillegg så det er jo bare ett + håper det går over da... føles ut som jeg skal besvime hvert øyeblikk her jeg sitter!! :confused:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen problem, svimmelhet og kvalme er ikke unormalt, og farlig er det ikke, du kan klare noen dager til lett, selvsagt er det ikke sundt.

Dette gjelder normale mennesker, dersom du har diabetes vet jeg ikke om dette har noen innvirkning.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Du har nok for dårlig blodsukkerkontroll pr. nå til å gjøre det stuntet.

Det kan være lurt å trappe ned over tid og spesielt roe ned på raske karbohydrater.

Faste har en del skumle effekter så det er lurt å få i seg litt whey protein for å holde leveren i gang.

Om du faster for lenge risikerer du problemer. En faste bør monitoreres av lege, spesielt med de symptomene du har.

Lenke til kommentar

Jeg har ett langtidsblodsukker på 6.1, noe som er helt perfekt. Anbefales å ligge mellom 6-8.

Godt nyttår :)

Det jeg tenkte på var blodsukker-regulering når du mangler eksternt tilførte kalorier. Altså hvor godt kroppen tilpasser seg at du ikke spiser når du har spist relativt normale mengder mat før.

Langtidsblodsukkeret (HbA1c) sier ikke noe om selve den interne kalorireguleringsmetoden kroppen genetisk er på i øyeblikket. Hvis du hadde spist lavglykemisk eller f.eks lavkarbo så hadde du nok hatt en bedre reaksjon. Når du har diabetes 1 kan det være lurt å vurdere et slikt kosthold for å bedre funksjonsnivået ditt, og også være forsiktig med store stunt i matveien.

Her er litt inspirasjon;

http://www.rdnmovement.com/

Godt nyttår, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...