Gå til innhold

Fotografiske nyttårsforsetter 2013

Anbefalte innlegg

Dra på en ren fototur, hvor gode bilder er det eneste formålet. I tillegg ønsker jeg å investere i et kamera/system fremfor flere ulike modeller som jeg har nå.

Det ultimate målet er å ta et bilde jeg er så fornøyd med at jeg vil printe og henge det på veggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Mine fotoapperat begynner å bli litt utrente, så jeg har lovet de at jeg skal ta de med på noen fototurer i løpet av året. Skal prøve å få til to fotosafarier til Sierra Nevada, én sommer og én vinter, i tillegg til å ta de med på flere aktiviteter og turer i nærområdet.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jo, jeg har vel noen tanker om hva det nye året skal fylles med.

For det første vil jeg lære meg om blitsbruk. Manuell blitsbruk med blitsene trådløst. Jeg har alt begynt.

Deretter har jeg veldig lyst til å prøve den EKKO-saken som jeg kjøpte via forumet for en stund siden, for å ha en "foto-felle". Har enda ikke prøvd den. Jeg syns den så så skjør ut, og tenkte at den sikkert ikke tåler noe som helst, så jeg har pakket den inn i gummi for å gjøre den værbestandig. Jeg har forresten funnet ut at jeg kanskje kan gjøre den trådløs den også, i teorien iallefall - det må også testes ut.

Det tredje jeg har lyst å gjøre er å sette opp kamoteltet og prøve å lokke rovfugler til det med åte. Også koble opp EKKO på ett kamera og bruke det andre selv.

Utenom det har jeg ikke så mange forsett. Jeg skal ikke stresse med å føle at jeg ta bilder, det skal fortsatt bare være en hobby. Noe jeg gjør for meg selv.

Det første ble lagt bort.. og jeg glemte ta det opp igjen. Også har jeg gitt bort den ene blitsen i løpet av året.

Det andre har jeg ikke fått gjort, jeg har prøvd den.. men.

Det tredje.. jo kamoteltet ble slått opp.. i hagen. Og jeg la ut brødbiter som åte, og fotograferte spurver. Uten EKKO.

Det siste.. jeg har ikke stresset, og det er enda en hobby. Så den har jeg klart. :)

Så er det jo fem dager igjen av året enda..

Lenke til kommentar

Prøve og ta meg en lengre fototur annenhver helg, det for å kombinere fotografering med litt mosjon smile.png

Ellers få med meg 4 akamtreff i 2013 også smile.png

Har egentlig ikke klart forsettene i år, fototur annenhver helg at strandet grunnet mye jobb og treff har de blitt lite av her i østfold i år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Begynne å bruke blitzen. Har frem til nå latt være fordi jeg har innbilt meg at bilder er finere uten, og at man klarer seg uten hvis man bare bruker stativ, men der tok jeg nok veldig feil. Har endelig satt meg litt inn i det teoretiske og tekniske, så nå er det bare å begynne å bruke den.

(Har en Yongnuo YN462)

Lenke til kommentar

Begynne å bruke blitzen. Har frem til nå latt være fordi jeg har innbilt meg at bilder er finere uten, og at man klarer seg uten hvis man bare bruker stativ, men der tok jeg nok veldig feil. Har endelig satt meg litt inn i det teoretiske og tekniske, så nå er det bare å begynne å bruke den.

(Har en Yongnuo YN462)

Er du ikke et år for sent ute? Det er 2014 nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...