Meesjol Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Vi venter en liten jente i mai, planen er at hun skal hete Amira Constanse Både jeg og mannen min er kjempe fornøyd, men hva synes andre om dette navnet? Lenke til kommentar
nnys Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Superharry. Hva i all verden er det med nybakte mødre nå til dags? Er det blitt en slags konkurranse om å gi barnet mest mulig tacky navn som f.eks Chanel og Leander? Men for all del. ;p Ikke noe personlig ment, TS. Endret 31. desember 2012 av Frk. Snasen 7 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Nei. Nei nei nei nei 3 Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Constanse synes jeg er et skikkelig teit jentenavn. De to jentene jeg kjenner som har det som mellomnavn, bruker det aldri. Amira er vel av arabisk opphav, om jeg ikke tar feil. Greit nok det, men litt rart valg dersom hun ikke har noen arabisk bakgrunn da. 2 Lenke til kommentar
Meesjol Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Hehe, tydelig at dere gutta har en helt annen smak når det gjelder navn Hvor navnet har sitt opphav betyr lite nå til dags. Jeg selv heter Maria, å mange med meg.. og det kommer i fra Spania. Jeg har ingen aner derifra. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg synes navnet er tung og langt. Sannsynligvis vil "aldri" begge navnen bli brukt samtidig. Ungen og dere foreldre må da velge ett av de dere kommer til å bruke. Hva med å kalle ungen enten Amira eller Constanse? Eller noe helt annet Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Det passer en liten baby, men husk at ungen skal bli voksen en gang også.. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Amira er et pent navn, vet ikke helt om jeg syntes så mye om Constanse dessverre. Er ikke dobbelt navn bare mer å mer på vei ut? Har selv et dobbeltnavn og bruker aldri begge, slik er det for andre jeg kjenner med dobbeltnavn også. Lenke til kommentar
Meesjol Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg har selv dobbelt navn, men bruker bare det ene. MEN det betyr ikke at man ikke kan ha to fornavn Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 passa ikke i det hele tatt 1 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Først og fremst - gratulerer. Siden du ber om en mening holder jeg med de fleste andre her. Jeg ville ikke brukt uttrykket "harry", det synes jeg ikke passer, men synes navnekombinasjonen er på en måte litt "påtatt forfinet", noe slikt som man kunne vente fra ett par som ari&martha. Jeg synes ikke særlig mye om navnet Constanse, jeg får med en gang assosiasjoner til britisk/fransk rennesannseoverklasse. Amira liker jeg bedre, men jeg er litt enig med Distressor ang. opphavet. Alle navn har ett opphav, de fleste utefor norge, men det er forskjell på om de er vanlige i landet man skal bruke dem. Maria er blitt et vanlig norsk navn, Amira kjenner jeg ingen som heter. Tror ikke jeg har hørt navnet brukt en gang. Jeg er heller ikke særlig fan av dobbeltnavn, og spesielt ikke i en sammenheng der det andre navnet ikke tjener til annet enn pynt. Jeg ville gått for bare Amira dersom dere har forelsket dere i det navnet. Også litt artig at det er et anagram til Maria. Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Det passer en liten baby, men husk at ungen skal bli voksen en gang også.. Eeeeexacly! Lenke til kommentar
Ms J Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Min første følelse da jeg så navnevalget blir et ekko av Ekko som sier det taktfullt [navnekombinasjonen er på en måte litt "påtatt forfinet"] Det flyter ikke. Navnene har hverken 'fellestrekk' som binder de sammen, eller egenskaper som gir en interessant spenning/dynamikk. Ikke i ordklang, kultur eller stavelser/rytme. Amira Constanse. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest medlem-278404 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg er selv veldig glad i dobbeltnavn, men synes dette navnet blir litt for "tungt". Skal sies at jeg synes Amira er et veldig fint navn. Constanse er jeg ikke noe fan av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå