Gå til innhold

Krups ea8250 kaffemaskin: svak kaffe

Leif.ross

Anbefalte innlegg

Hei!

Foreldrene mine har en krups ea8250 kaffemaskin på hytta, de har hatt den i ca ett år.

Alle rengjøringer etc er fulgt, og de har samme type maskin hjemme.

Men de siste dagene har den begynt å lage skikkelig svak kaffe, føles som å drikke varmt vann med en antydning til kaffesmak. Vi har prøvd forskjellige bønner, finmaling/grovmaling etc. Men den blir ikke sterkere.

Noen som har hatt samme problemet, eller vet hvordan det kan fikses?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Regner nesten med at du har løst problemet eller skaffet ny trakter nå, men:

Jeg finner ingen tester hos NKI av trakteren din, men jeg har svært dårlig erfaring med Krups trakter selv. Kan det være at den ikke klarer å varme vannet til riktig temperatur? Dette er et problem med veldig traktere på markedet dessverre. Vannet bør ha en temperatur på rundt 90 - 95 grader når det kommer i kontakt med kaffen i filterholderen. En annen ting kan være malingsgrad, men dette har du testet selv skriver du. Maler du kaffen selv?

Lenke til kommentar

Kjøper hele bønner, maskinen maler kaffen, er også innstilling for hvor fint du vil male bønnene!

Den står på hytta til foreldrene mine, så er ikke sikker på om de har fikset det enda! Skal høre med om de kan teste temperatur på den iforhold til maskin som står her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...