Gå til innhold

Bytte fra Windows 8 til Windows 7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke tilhenger av ulovlig nedlasting, men all torrent-trafikk er vel ikke ulovlig?

Hva med Linux-distroer f.eks.?

Hadde jeg lastet ned en ferdig cracket "piratkopi" av Windows 8, så gjør jeg noe ulovlig. Men et offisielt ISO-image som installeres med min egen kjøpte produktnøkkel? Jeg sover i hvert fall godt om natten :)

Lenke til kommentar

Jeg dømmer ingen, men du kan ikke sammenligne Linux og Windows distroer. Linux er faktisk gratis, mens Windows koster penger. Og Microsoft har begrenset hvem som kan tilby digitale kopier av Windows. Digital River er vel en av ekstremt få som tilbyr digital nedlastning av Microsoft produkter, med unntak av Microsoft selv.

Derfor regnes en hver digital kopi som ikke kommer fra de offisielle kildene som piratkopier. Det kan ikke sies om Linux, som vel ønsker så mange som mulig kilder for nedlastning.

Personlig ville jeg aldri ha brukt en uoffisiell nedlastet kopi på en pc jeg bruker til daglig. Uansett hva folk sier så kan du ikke vite 100% om .iso filen er trygg eller ikke.

Så jeg betaler for Technet tilgang for å alltid ha tilgang på 100% ekte og trygge .iso filer.

Lenke til kommentar

Ser den myhken, man skal være skeptisk.

Skal sies at den Windows 8 jeg bruker til daglig er lastet ned via Windows 8 Upgrade Assistant og installert via minnepenn. Men når jeg brukte samme ISO til å teste installasjon av Core x86 i VMware Player, så gikk ikke det, tror ISO kun inneholder image av Pro. Så da lastet jeg som sagt ned ISO. Ikke hatt noen problemer eller feil med denne.

Beklager off topic ovenfor trådstarter, du velger selvsagt selv dine metoder.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...