Norsken Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Hei! PCen min stoppet plutselig i natt da jeg satt og gamet. Først trodde jeg den hadde gått i dvalemodus. men PCen ville ikke skru seg på. Har prøvd flere ganger å få den til å starte. har sjekket etter brente komponenter, og finner ingenting. jeg har også testet minnebrikkene, og sjekket prosessor. og alt ser ut til å være ok. Jeg begynner å bli ganske frustrert, vil helst måtte slippe å sende den inn til reparasjon. For å muligens utelukke at strømforsyningen har skylda, når jeg setter på strømmen er det et lys i av/på knappen på hovedkortet. Men når jeg trykker på knappen skjer ingenting. Har hatt PCen siden Mai 2012 Takk for all hjelp! PC Spec: Prosessor: AMD FX-8150 Hovedkort: MSI 990FXA-GD80 Skjermkort: MSI Radeon HD 7950 Strøm: Corsair TX V2 850W PSU RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB Harddisk: Corsair SSD Force Series GT 240GB Selvbygd Lenke til kommentar
blablablaa Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Hei, Prøv å koble fra hovedtilførselen til hovedkortet fra strømforsyningen (Den store). Så kortslutter du den grønne lederen med en av de sorte lederne(samme hvilken) med en liten lednings bit eller noe annet strømførende du får nedi der. Dette skal tvinge strømforsyningen til å starte. Starter den da har du ihvertfall utelukket den. Bilde med forklaring: http://www.onionen.se/xphaze/swec/koppla_samman.gif Lenke til kommentar
Norsken Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Det skjer ingenting, er det sikkert da at strømforsyningen er ødelagt? I så fall, så går vel dette på garantien? Lenke til kommentar
blablablaa Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Så lenge du har gjort alt riktig i denne testen og den ikke starter så er nokk strømforsyningen røken ja. Siden du kjøpte denne i 2012 så vil du nokk få den på garanti ja! Så jeg ville kontaktet butikken der du kjøpte den Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Om PSU er død, så får du ny på garanti ja. Det er 5 år på TX-serien. Lenke til kommentar
Norsken Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Ok, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå