Gå til innhold

Jeg holder på å studere (selvstudie) clustere og socket kommunikasjon, og jeg har skrevet et dokument som jeg lurte på om noen kunne se igjennom

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest om dette enda, og har kun skrevet ned det jeg mener er logisk, feil kan forekomme og jeg beklager da dette. Dokumentet er i første utkast (uferdig). Jeg hadde håpet om jeg kunne få noen tilbakemeldinger om det jeg har skrevet til nå (selveste teksten er på litt over 1 side, foreløpig, og dokumentet i sin nåværende tilstand er på ca 4 sider).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de fleste tilfeller, det gjelder ikke bare socket programmering, så ser jeg at programmerere enkelt og greit ser til "flere tråder" for å løse et problem, men få tenker på hvordan mest effektivt utnytte flere kjerner, det kan bli stygt komplekst om du skal gjøre det bra og ikke bare kaste inn tråder og håpe på det beste. Det krever intens planlegging å gjøre det bra og riktig.

Og sist men ikke minst, en god programmerer sverger ikke til en teori eller en plan alene, han prøver ut en plan, tester, endrer og tester på nytt. Det er kun en eneste ting som fungerer i denne verdenen, det er å teste. Teorier fungerer bare halveis, så mitt tips til deg, ikke lag et for stort pdf dokument før du i det hele tatt har testet ut grunnideen først. Jeg har selv brukt din metode, lage komplekse planer, bare for å senere finne ut at ikke engang første biten i planen fungerer.

Teste, Teste, Teste og atter teste. Skriv om, test igjen. Skriv om, test igjen. Test hastigheten hele veien. Kun testing. Mål resultatet, test igjen, mål, test, mål test, og deretter kaffe eller brus.

Ikke ta feil av meg, jeg er FOR gode planer på papir eller i pdf dokumenter, men de må være veldig kortfattet til å begynne med. Jeg lager alltid en kort plan selv før jeg gjør noe.

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med lonelyMan her, Få deg en relativt kortfattet plan for hva slaks arkitektur du ønsker å gå for, for å løse det valgte problemet. Og begrunn hvorfor.

Selve implementasjonen kan du ikke fastsette før du begynner å programmere så her er det viktig å prøve ut mange ulike varianter og teste og måle de opp i mot hverandre. Husk og å teste de i alle de ulike scenarioene som kan oppstå.

Det finnes og veldig mange gode akademiske papere om clustere og high scalability som man kan lese på. Og de fleste problemstillinger du kan komme på er allerede blitt vurdert av høyt annerkjente akademikere som har utgitt papers med sine tanker rundt hvordan du løser problemet. Så viktig å ta i bruk disse og å ikke finne opp hjulet på nytt.

Men en ting som er viktig å ta for seg i distribuerte systemet som f.eks., cluster er at det finnes så utrolig mange forskjellige løsninger. Og ingen løsninger er direkte best: Det er aller skreddersydd for sine spesifikke problemstillinger. Dermed er det viktig å kunne definere bruksområde, og prøve å finne en løsning som passer for akkurat din problemstilling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...