JaySpearing Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Hahah, hadde ingen anelse om hvor jeg skulle poste dette. Men uansett, hvordan kan jeg snu døgnrytmen min? Nå i jula har den gått til helvette, og jeg klarer ikke sove før klokken har tippet 04.30. Også utrolig hardt og stå opp før klokken 15.00. Vil det beste være å ha på vekkerklokke, og stå opp en time tidligere for hver dag som går, samt. legge seg en time tidligere hver kveld mot skolestart? Legger meg vanligvis 2300-24-00 og står opp klokken 07.00. Hjelp her please Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Hahah, hadde ingen anelse om hvor jeg skulle poste dette. Men uansett, hvordan kan jeg snu døgnrytmen min? Nå i jula har den gått til helvette, og jeg klarer ikke sove før klokken har tippet 04.30. Også utrolig hardt og stå opp før klokken 15.00. Vil det beste være å ha på vekkerklokke, og stå opp en time tidligere for hver dag som går, samt. legge seg en time tidligere hver kveld mot skolestart? Legger meg vanligvis 2300-24-00 og står opp klokken 07.00. Hjelp her please bare ikke sov en natt og så legger du deg tidlig på dagen, problem løst. Du kan bli vanvittig trøtt om morgenen, men går bort. Jeg har gjort det sånn før. Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 bare ikke sov en natt og så legger du deg tidlig på dagen, problem løst. Du kan bli vanvittig trøtt om morgenen, men går bort. Jeg har gjort det sånn før. Hva vil tidlig på dagen si? Sånn ca. klokkeslett? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg vil påstå at når man først har 'døgnet', så burde man legge seg rundt 5-6 dagen etter. Når jeg har gjort det våkner jeg alt fra 6-8, ferdig uthvilt. Om du sover 6-8 timer etter å ha vært våken et døgn blir det litt for lite søvn, i alle fall for meg. Nå skal det nevnes at jeg krever en del timer for å være helt uthvilt, 7-8 timer er ikke nok for meg. Bare husk å ikke sovne i løpet av dagen, det er den største fella. Da har du plutselig ødelagt døgnrytmen enda mer. Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg vil påstå at når man først har 'døgnet', så burde man legge seg rundt 5-6 dagen etter. Når jeg har gjort det våkner jeg alt fra 6-8, ferdig uthvilt. Om du sover 6-8 timer etter å ha vært våken et døgn blir det litt for lite søvn, i alle fall for meg. Nå skal det nevnes at jeg krever en del timer for å være helt uthvilt, 7-8 timer er ikke nok for meg. Bare husk å ikke sovne i løpet av dagen, det er den største fella. Da har du plutselig ødelagt døgnrytmen enda mer. Skal prøve dette! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Om du ikke er så fan av døgning så legger du deg 04:30-05:00 eller hva en som passer. Så tvinger du deg selv opp kl 9. Så kan du legge deg igjen kl 23-24:00 neste kveld. Så er det bare å komme deg opp den dagen også tidlig (alt fra 07-09:00) - da er hvertfall min rytme "fikset". Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 jeg mente tidlig på kve Hva vil tidlig på dagen si? Sånn ca. klokkeslett? jeg mente tidlig på kvelden. AnewZ sin metode med å tvinge seg opp tidlig er bra hvis du har selvdisiplin nok, jeg klarer ikke å stå opp med bare noen få timer søvn, da er jeg som en robot som skrur av vekkeklokken. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Hver våken en hel dag, altså 24 timer eller mer og deretter legg deg tidlig eller til vanlig tid rett før den dagen du må opp tidlig. Vær våken hele mandagen og legg deg klokken 9 eller 10 på tirsdag og det blir lett å stå opp tidlig på onsdag igjen. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 stå opp tidlig etter bare noen få timers søvn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå