Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bruk av Melanotan (barbiedop)

Stickyicky

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en samboer som alltid klager på at hun er blek og alt det andre som jenter utsetter på seg selv. Vi har hatt noen prater sammen, og hun mener nå at det eneste som hjelper henne med å bli brun, er å ta sprøyter med melanotan.

Min far er lege, og med hans ekspertise har han frarådet samboeren min på det sterkeste å bruke dette. Det er også ulovlig å importere og videreselge i Norge, men ikke ulovlig for eget bruk. Jeg stiller meg helt i motstand til min samboer og synes dette rett og slett er noe forbanna tull - i tråd med min far og hennes fastlege. Hun, til sitt forsvar, sier at hun er nødt til å gjøre det for å føle seg bra.

Det er også slik at dette koster penger, som alt annet. Noen måneder har hun brukt så mye penger at jeg blir sittende igjen med hennes regninger, lån, gavekjøp etc. Jeg har sagt med henne at dersom hun skal begynne å sette sprøyter med melanotan på seg selv, kommer jeg ikke til å betale hennes regninger da hun heller vil prioritere å bruke sine penger på melanotan, uansett hvor dårlig råd hun har. Jeg sier ikke at dette er spesielt dyrt, men omhandler prioriteringer.

Er jeg helt i grenseland for hvor dum det går an å bli for å ikke skjønne dette, eller er det slik at jeg har et godt poeng og gjør det som er nødvendig for at hun skal skjønne hvor tåpelig dette styret virker?

- Sticky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det dreier seg vel egentlig om to sentrale temaer, et helserelatert og et samlivsrelatert.

Helsedelen redegjør du for så vidt selv for, bl.a. fordi du allerede har den medisinske kompetansen i familien. Derfor ble dette et samlivsspørsmål alene.

Det er interessant at du allerede før hun har begynt med idiotien, nevner at hun tar en del ureflekterte økonomiske valg.

Er det slik at det er mer mellom linjene enn hva du har skrevet med hensyn til ureflekterte valg hun tar?

Er utgangspunktet at dette er et forhold som uansett ikke vil holde i lengden?

Lenke til kommentar

Det dreier seg vel egentlig om to sentrale temaer, et helserelatert og et samlivsrelatert.

Helsedelen redegjør du for så vidt selv for, bl.a. fordi du allerede har den medisinske kompetansen i familien. Derfor ble dette et samlivsspørsmål alene.

Det er interessant at du allerede før hun har begynt med idiotien, nevner at hun tar en del ureflekterte økonomiske valg.

Er det slik at det er mer mellom linjene enn hva du har skrevet med hensyn til ureflekterte valg hun tar?

Er utgangspunktet at dette er et forhold som uansett ikke vil holde i lengden?

Hun har gått på melanotan før, men det var før jeg kom inn i bildet. Vi bor sammen og har nylig fått en sønn! Så jeg ser for meg et langvarig forhold, ja.

Nei, sånn stort sett er det slik jeg fremstiller det :) Jeg tjener mye mer enn henne, ca 15.000,- mer hver mnd. Dermed finner hun det litt for godt til å "lene" seg på meg om du skjønner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...