Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har 4GB ram. 1,97GB kan brukes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis en pins på hovedkortet ikke har kontakt, så vil du fort gjort, som du selv hinter til, ikke kunne utnytte alle minneslotsene.

En eller to av slotsene er nok defekte nå, selv om minnet ekisterer. Du kan ta å flytte om på minnet, f.eks ved siden av hverandre. Du mister dual-channel muligjet, men får i det minste utnyttet alt minnet.

 

Et siste alternativ er selvsagt å fikse opp pinnen på CPUen, men i værste fall kan det gjøre vondt værre om du bøyer noen nye. ;-)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hvis en pins på hovedkortet ikke har kontakt, så vil du fort gjort, som du selv hinter til, ikke kunne utnytte alle minneslotsene.

En eller to av slotsene er nok defekte nå, selv om minnet ekisterer. Du kan ta å flytte om på minnet, f.eks ved siden av hverandre. Du mister dual-channel muligjet, men får i det minste utnyttet alt minnet.

 

Et siste alternativ er selvsagt å fikse opp pinnen på CPUen, men i værste fall kan det gjøre vondt værre om du bøyer noen nye. ;-)

 

Tror jeg går for å flytte på minnet.. : )

Men jeg kan ikke forstå at jeg hadde dette problemet før jeg bøyde pinen.. Rare greier.

Lenke til kommentar
Burde det ikke ha stått 4096M og ikke 2014M i Memory hvis den testet begge brikkene?

Stemmer det skulle ha stått 4096M.

 

Brikkene kjører også i singel channel.

Husk at 2 brikker skal bruke slot 1-3 eller 2-4 for at dual channel skal virke.

Det er som regel fargekode på minne slottene til de fleste hovedkort,da fargene like på slot 1-3 og 2-4.

 

Test 1 og 1 bikke i memtest86+,pass på at begge registers som 2048M

Test bikkene i slot 1-3,se om 4096M og dual channel virker,viss ikke prøve samme i slot 2-4

 

I windows skal cpu-z memory fane se sånn ut for deg.

cpuzq.jpg

4096M og dual channel,timing er også lik 9,9,9,24

Eneste forskjell er at minnet ditt kjører på 668MHZ(som er 1336mzh)

 

Viss ikke noe av dette virker kan du prøve og fikse pinnen på CPU som foreslått.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Stemmer det skulle ha stått 4096M.

 

Brikkene kjører også i singel channel.

Husk at 2 brikker skal bruke slot 1-3 eller 2-4 for at dual channel skal virke.

Det er som regel fargekode på minne slottene til de fleste hovedkort,da fargene like på slot 1-3 og 2-4.

 

Test 1 og 1 bikke i memtest86+,pass på at begge registers som 2048M

Test bikkene i slot 1-3,se om 4096M og dual channel virker,viss ikke prøve samme i slot 2-4

 

I windows skal cpu-z memory fane se sånn ut for deg.

cpuzq.jpg

4096M og dual channel,timing er også lik 9,9,9,24

Eneste forskjell er at minnet ditt kjører på 668MHZ(som er 1336mzh)

 

Viss ikke noe av dette virker kan du prøve og fikse pinnen på CPU som foreslått.

 

Takk så meget for svaret. Skal prøve dette når jeg får tid.

Men for meg ser det slik ut http://puu.sh/1Isk7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...