Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har 4GB ram. 1,97GB kan brukes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok fordi du har 32-bit OS. Så om du ønsker å utnytte alt minnet bør du gå over til å bruke 64-bit OS.

 

SJekket at begge minnebrikkene fungerer som de skal. Ellers KAN det være verdt å bytte til noen andre RAM-slots, om du har satt litt feil.

Sist men ikke minst, om du har en eldre maskin så kan det hende BIOS bør oppdateres.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er nok fordi du har 32-bit OS. Så om du ønsker å utnytte alt minnet bør du gå over til å bruke 64-bit OS.

 

SJekket at begge minnebrikkene fungerer som de skal. Ellers KAN det være verdt å bytte til noen andre RAM-slots, om du har satt litt feil.

Sist men ikke minst, om du har en eldre maskin så kan det hende BIOS bør oppdateres.

 

Begge brikkene har fungert som de skal før. Vet ikke når dette problemet oppsto, men la merke til det som sto der for noen dager siden. Kjøpte PC'n for ca. 1 år siden og det var ikke lenge siden jeg oppdaterte BIOSen. Har også sjekka om begge brikkene satt i og de gjorde det.

Lenke til kommentar

Hmm, riktig. Det kunne ikke være relatert til selve BIOS-oppdateringen at dette problemet oppstod?

Noen spesielle grunner til at du utførte BIOS oppdatering? :)

 

Er som Thyristor litt spent på om det er snakk om stasjonær eller bærbar?

 

Det er fult mulig at det oppsto etter oppdateringen, men var ingen spesiell grunn til at jeg oppdaterte den. Følte for å oppdatere den og bli litt bedre kjent med hvordan ting fungere. Vet ikke om det har funket så godt.. menmen.

Lenke til kommentar

Det står "3. Bent CPU Pin", og det har seg slik at for 3-4 dager siden bøyde jeg en pin på hovedkortet. Klarte sånn ca å rette den opp. Men jeg hadde dette problemet før det skjedde.. så kan ikke tro at det er årsaken.. Nei jeg vet ikke.

 

Får prøve memtest da.

Endret av eReke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...