B17a Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 hei, vet ikke helt hvor det hadde passet å poste denne tråden, men prøver meg her. Har en liten stund barbert meg med maskin siden det skal vist gjøre så man ikke får like mye kviser, som man kan få ved å barbere med høvell, men tenkte at jeg kanskje ville prøve høvel igjen så lurte på om noen hadde noen forslag til gode barberhøvler av litt kvalitet og god kvalitet på barberskum? er jo sikkert forskjellige typer av begge delene så vil tro at det er lettere å få kviser av å barbere seg med billige høvler og barberskum fra rema100. f.eks anyways, noen forslag? takk på forhånd Lenke til kommentar
Robols Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) En veldig god side er http://www.barbershop.no/ Mye og se gjennom der. Anbefaler deg også denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=857834 Endret 30. desember 2012 av Robols Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Veldig mye bra i den tråden der. Lenke til kommentar
festen Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Jeg har skrevet endel i den tråden. Vanlig Mach3 er det beste kjøpet på rema. Sammenlignet med fusion gir den mindre irritasjon. De som er litt smalere og mer slarkete gir lettere kutt fordi du er uppmerksom. Mach3 er bred og veldig stabil. En engangshøvel som blue 3 er mye mer ustabil. Gel er bedre enn skum. First price gel er helt ok. De billigste rema gel og spesielt skum er helt forferdelige. Lettere å kutte seg med barbersåpe syns jeg. Gel har noe tilsatt som gir mindre friksjon når du barberer. Uansett gir det mer det glatte utseendet om du bruker såpe. Det er lettere å kutte seg med tradisjonell barbering fordi det krever mer konsentrasjon. Og det tar lengre tid. Det er utrolig viktig å bruke et håndkle med varmt vann i noen minutter mot ansiktet eller komme rett fra dusjen før du barberer deg. Tørt skjegg er hardt som kobber. Tradisjonell barbersåpe og kost er bedre om du skal barbere deg uten å ha dusjet først. Og det er lurt hvis du skal bruke gel og i dusjen såpe ansiktet godt inn så oljer blir borte fra skjegget. Endret 31. desember 2012 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Bare legger til at det er endel hype omkring det med 1, 2, 3 osv blader. Det er ikke 3 blader som egentlig gjør selve kuttingen. Men det at du har flere blader er med på å gjøre det mulig at det bladet som faktisk gjør jobben kan ha en mindre sint vinkel, og det igjen reduserer irritasjon og muligheten for kutt, sammenlignet med om du hadde brukt 1 blad med en mer sint vinkel for å få samme resultat. Uansett er fusion ganske voldsom, nærmest som en peeling av huden. Bra for en dags barbering, men huden tåler ikke fusion dag etter dag, mot hårene, om du har følsom hud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå