Gå til innhold

Grønne pixler på skjerm. Trenger hjelp.

Ameal

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte nettopp operativsystem fra Windows Vista til Windows 7. Etter dette endte jeg opp med fargede pixler på skjermen. De kommer først og fremst frem hvis jeg ser en video eller en film hvor de beveger seg, men kan også oppstå i nettleseren, da mer statiske. Jeg har installert nyeste driveren fra amd.

Jeg har lest en del om andre som har samme problemet, og noen virker som å være hardware relatert.

Men jeg ser ikke helt hvordan det skal være tilfellet hos meg, siden jeg ikke har hatt dette problemet tidligere.

Spesifikasjoner:

Windows 7 Ultimate 64-bit

Intel Core 2 Duo CPU E8500 @ 3,16GHz 3,17GHz

4 GB ram

ATI Radoen HD 4800 Series

Hva kan dette skyldes, og hvordan kan jeg fikse det?

Setter stor pris på all hjelp.

Endret av Ameal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er problemet der når maskina/kortet er nystartet (varme problem)?

- Kjør med åpent kabinett og hårføner med kaldluft mot kortet

Er problemet tilstede på alle utgangene?

Problemet er tilstede selv med åpent kabinett, og det er ingen endring fra maskinen er nystartet til den har stått en stund. Jeg kan også legge til at det har vært ganske kaldt i rommet når jeg har startet maskinen. Så jeg tviler på at det er et varmeproblem. Særlig siden jeg ikke har hatt noen problem med kjøling tidligere.

Jeg tok også ut skjermkortet, renset det for støv og testet begge DVI-innganger uten at det ga noen resultater.

Lenke til kommentar
Det kan alikevel være dårlig kontakt mellom GPU og kjøleren. Sjekk temperaturen med MSI Afterburner; http://downloads.gur...nload-2392.html Jeg har ca 60 grader ved normal bruk (vifteløs passiv kjøling) Mulighet til å teste kortet i annen maskin?

Jeg får opp denne beskjeden http://event.msi.com/vga/afterburner/images/MSIAfterburnerSetup110.zip når jeg forsøker å laste den ned. Har du en direkte link til den versjonen av MSI jeg skal laste ned? Takker på forhånd

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn Afterburner i dag og så at farten på vifta lå på 27 % selv om gradene lå på 80. skrudde denne opp, og temperaturen sank til 50 grader ved idle. I det temperaturen gikk under 80 grader forsvant de fargede pixlene gradvis fra skjermen til de var helt borte. Viften går nå på 44% for å holde 55 grader. Så det kan nok være lurt å ta en rens av kortet.

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...