Tandamram Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har min stasjonære PC koblet til routeren på vanlig måte. I den stasjonære maskinen har jeg to nettverkskort; ett går til routeren og det andre går til den bærbare. Jeg vet ikke hva denne typen nettverk heter og sliter litt med å forklare det, derfor legger jeg ved en bildeforklaring som jeg lagde kjapt. Problemet er at jeg ikke får spilt online! Alle spillene timer ut, ASE viser 9999 i ping på alle serverne. MSN, surfing og FTP virker som normalt. Noen tips? Kan nevne at jeg har Bravo fra NGT med en Netopia 4542 router. Kjører Norton Personal Firewall på den stasjonære. Takker for alle tips! Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Vis internett fungerer normal browse sider osv.. så skal du kunne spille online. Er noe firwallen som fucker opp her. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg skjønner ikke helt tegningen jeg.. deler den stasjonære pcn internett? kanskje det er ip'ne som er problem? prøv med en switch istendenfor en pc som deler. for den stasjonære kan jo kødde med porter og surr kanskje også.. eller gjøre linja tregere.. hvis det er lav buffer på nettverkskorta f.eks.. (hvis jeg ikke tar feil).. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Tipper problemet ligger i delingen, ja... Jaja, jeg bestiller snart en trådløs ruter og da forsvinner problemet. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Folo Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 du kan jo prøve å koble hver pc rett inn i routern å se om det hjelper. Jeg har selv en d-link 713p trådløss gateway, og jeg får ikke til å spille så mye gjennom denne. eller andre ting som telnet osv (det burde vel gå å fikse)..men det er ikke så farlig da jeg kun surfer o.l. med de bærbare.. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Det er bare en nettverksport i ruteren... Hvis ikke hadde nok problemet vært løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå