Derimot Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Heisann! Jeg vurderer å kjøpe ny bærbar pc fra utlandet. Det er en del å spare etter moms og alt slikt, men jeg har et ørlite problem. Hvor vanskelig er det å gjøre om et utenlandsk tastatur til norsk? Altså slik at tastaturet blir identisk som et norsk tastatur? Hvor vanskelig er dette og hvor mye er det nødvendig å kjøpe inn for å fikse dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Ikke helt sikker på hva du mener, men hvis du mener å skrive norsk, er det ikke noe problem i Windows. Jeg har spansk tastatur men skriver norsk med det som bare det. Hvis du derimot vil ha et fysisk norsk tastatur er det en annen sak, da må selve tastaturet skiftes. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 I Windows kan du velge tastaturlayout. Men selve tasten vil fremdeles være merket som i utlandet. Da må du huske at for å få Æ må du trykke på en tast som ikke er merket Æ, men noe annet. Samme gjelder Ø, Å, bindestrek og en masse andre symboler som er forskjellig i forskjellige land. Jeg blir litt irritert av å ha fellesnordisk tastatur. Omtrent alt er likt i Norge, Sverige og Danmark, men Æ og Ø er byttet litt om på. Jeg foretrekker norsk tastatur. Har du tilgang til en merkemaskin eller tusj, kan du merke de tastene som er litt feil. Eller ta dem løs og bytte plass på dem. Men det skjer på eget ansvar. Jeg vet ikke hvilken layout maskinen din har, men det er en del forskjeller på norsk og amerikansk, som ville irritert meg nok til å kjøpe maskinen i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå