Den åttende profet Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Hei, Jeg har 25/25 Altibox, og har testet 3 ulike VPN-er. HMA gir meg kanskje 8 megabits i hastighet, mens de to andre gir meg under 1 megabit! Er det noe med Altibox som fører til at jeg ikke får brukbar fart? Hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 HideMyAss lekker informasjon om kundene sine, og har derfor sannsynligvis også logger. Om du bruker VPN for å forhindre slikt burde du titte på en annen tilbyder. Det er ikke så ofte du finner en VPN som kan tilby stabilt 10Mbit+, så tror ikke du skal forvente å finne noen som gir deg 25/25 stabilt, hvertfall ikke til "normal" pris og med gode vilkår. Farten bør ikke ha noe med Altibox å gjøre ved mindre de struper trafikk mot VPNs, men det er det ingen grunn til å mistenke. Har lest at Anonine er ganske kjapp. Svensk. Du kan jo prøve den. Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Ja, jeg fornyer ikke abo på HMA og derfor trenger jeg en ny, men de to andre gir under 1megabit (Air VPN og PrivatVPN), og det virker som om det er noe feil, for det kan da ikke være normalt? Brukerstøtten der skjønner heller ikke og mener det må være linjen. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Du kan forresten også titte på TorrentPrivacy. Tror de også har ganske god speed. Nederland. Det er vanskelig å si hvorfor du får lav speed med Air VPN og PrivatVPN, men som sagt at det ikke veldig vanlig at man kan forvente god speed på VPNs. Plassering f. eks har mye å si. Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Men Air VPN garanterer minst 4 megabits, og det er jeg ikke i nærheten av. Tenkte kanskje det var noe med ruteren jeg måtte sette opp eller noe. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Men Air VPN garanterer minst 4 megabits, og det er jeg ikke i nærheten av. Tenkte kanskje det var noe med ruteren jeg måtte sette opp eller noe. hva slags router har du satt opp vpn på? har nettop satt opp vpn selv på en boks jeg kjører pfsense på, når jeg kjører trafikken gjennom vpn klarer ikke routeren mer enn 20Mbit trafikk :/ uten vpn klarer den 60Mbit I mitt tilfelle er det routeren som er begrensningen, er mye mulig du også har samme problemet. Endret 1. januar 2013 av trrunde Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Min VPN på pfsense klarer heller ikke å kjøre gjennom mer enn 15-20 mbit...har ikke prøvd uten kryptering da. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Min VPN på pfsense klarer heller ikke å kjøre gjennom mer enn 15-20 mbit...har ikke prøvd uten kryptering da. ser jeg skrev litt misvisende, mente uten vpn så kjører jeg med 60Mbit, ikke uten kryptering. Har endret posten. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Hva skal du bruke VPN til? Surfing, bruke US/UK tjenester som Netflix/Hulu/BBC o.l eller torrents/p2p? Lenke til kommentar
slippern Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Kjører site-to-site vpn vedhjelp av openvpn og får rundt 10-12mbit. Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Hei Jeg holdt på å gi opp, men så bedret ting seg, aner ikke hvorfor, og jeg får nå gjerne 15-20 megabits via Airvpn på Altibox. Iblant over 20. Må ha vært noe med linjen min eller oppsett som førte til lave hastigheter. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Har du testet Mullvad trial? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Kan anbefale vpntunnel.se Får 60+ på 70mbit linje (svensk server) Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Kan anbefale vpntunnel.se Får 60+ på 70mbit linje (svensk server) Du er visst den eneste som anbefaler dem http://www.vpnreviews.com/?p=256 Lenke til kommentar
JAH Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Du er visst den eneste som anbefaler dem http://www.vpnreviews.com/?p=256 Sikkert:) Regner med at 90 pro av de som skriver inn der ikke kan skrive inn et passord engang Uansett så er jeg fornøyd Uten : Med : Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Unblock us ger mig i stort sett fullt av det jag har på fibern. Jag har 90/75 och får i stort sett 85-90 hela tiden. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Unblock us er vel ikke en VPN-tjeneste, heller en proxy. -KJ Lenke til kommentar
fenele Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 ^Det stemmer. Kun IP/loccheck går gjennom Unblock-Us sin reverse proxy. All mediastreamingen går direkte fra serverne til f.eks Netflix. Speedtest med Unblock-US DNS har ingen effekt i forhold til hvilken som helst DNS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå