Beatnut Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Som tittelen spør om spør også jeg. Først litt enkel bakgrunnsinformasjon: Jeg har en Google (Samsung) Galaxy Nexus telefon og ett stk Asus Tf700 (Transformer Infinity) nettbrett med tastatur. Bortsett fra at jeg veksler litt mellom hvilken launcher jeg benytter har jeg tuklet lite med enhetene. Jeg lurer rett og slett på HVORFOR jeg burde roote mine android-enheter BORTSETT fra å kunne bytte ROM. Og som oppfølgingsspørsmål lurer jeg på om det finnes noe særlig med alternative ROM'er til nettbrettet? Jeg har prøvd meg litt frem med både CM og MIUI på en gammel HTC Desire, men ikke nok til å egentlig se de store fordelene ennå. Så vennligst opplys meg! Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 En god grunn til å roote nettbrettet er at surfingen går kjappere og med mindre lagging. Jeg rootet mitt brett for første gang for 2 dager siden. Angrer ikke på det. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1998664 Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2013 Nå mener jeg ikke å være skeptisk eller utakknemlig for svar, men er det en "kjent" sannhet at surfingen går kjappere med mindre lag? Og hvorfor i tilfelle? Hva gjør root-tilgang som påvirker lasting av sider? Som sagt, spør fordi jeg er nysgjerrig. Synes forøvrig at hvis fordelen kun er raskere lasting av sider, er grunnlaget for å bryte garantien (som skjer når jeg unlocker bootloader) kanskje litt tynn. Jeg setter pris på om flere kan svare på mine spørsmål og/eller komme med andre fordeler som root-tilgang gir. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 En ting root tilgang gjør er at du kan blokkere all reklame, også de i apper. Kan ta bedre backup med root. Bedre tilgang til filsystemet Lenke til kommentar
madmats Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg har ennå ikke rootet min nye mobil. Eneste grunnene til at jeg trenger det er: Delayed lock, trenger ropt for å deaktivere låsemønster midlertidig. Avast (anti-theft) delen. Noe annet kommer jeg ikke på akkurat nå. Så om man trenger root til noe annet enn custom rom avhenger av bruksmønster. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Og nei, ingenting går raskere når man rooter mobilen. Derimot å legge inn custom rom kan ha denne fordelen. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Takker. Nå har jeg iverksatt diverse tiltak. Bootloader er låst opp og CWMR er flashet. Det som gjenstår nå er at jeg ikke får mountet sdcard i recovery-mode. Ut i fra hva det ser ut som så står det interne sd-kortet som sdcard0 og det eksterne som sdcard1. Vet ennå ikke hvordan jeg får CWM til å mounte sdcard0 i stedet for sdcard. Noen ideer? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 har aldri brukt å mounte sdkort i recovery, siden det ikke alltid funker. Kan du ikke bare mounte det når pad'en er i vanlig modus, så når du har lagt over filen, boote i recovery, og så velge "install zip from sdcard"? eller misforstår jeg hvorfor du skal mounte her? Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 har aldri brukt å mounte sdkort i recovery, siden det ikke alltid funker. Kan du ikke bare mounte det når pad'en er i vanlig modus, så når du har lagt over filen, boote i recovery, og så velge "install zip from sdcard"? eller misforstår jeg hvorfor du skal mounte her? Nå løste det seg ved å bytte til TWRP touch; men for å svare på spørsmålet ditt, så er ikke problemet å få den til mounte sdcard. Det har seg sånn at det interne minnet i pad'en har har en virtuell plass som heter sdcard0 mens det eksterne sdkortet jeg har satt inn heter sdcard1 i systemet. Når jeg kjører CWMR så har den blant annet kommandoen "mount /sdcard". Dvs at når den ikke finner sdcard, men sdcard0 og sdcard1; har ikke jeg den alternative kommandoen "mount sdcard0" tilgjengelig i menyen. I utgangspunktet så burde ikke dette vært ett problem bortsett fra at også /data, /system etc er i følge CWMR sine definisjoner, plassert på sdcard, ikke sdcard0. Det hjelper altså ikke å plassere den i riktig fil når jeg er i normal modus. Særskilt fordi denne feilen hindret meg i å roote pad'en. Er det forståelig det jeg skriver?.9 Men som nevnt øverst så løste WTRP for TF700 saken. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 OK skjønte det nå (på tab'en min har jeg ikke eksternt minnekort så ikke vært borti det problemet før) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå