Chiron Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Heisann. Har akkurat bestilt disse komponentene, til bruk i min stasjonære PC. ASUS M5A99FX PRO R2.0 AMD FX-8350 8-Core Processor og Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 minne. Vurderer også et internt ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E WLAN-kort, da det både er kjapt, og ser ut til å passe fint i en X1 slot. ;-) Det jeg lurer på, er om noen har prøvd hovedkort+cpu-kombinasjonen her? Eller kanskje nettverkortet? Hvis så tilfelle, er erfaringene gode eller har du noe å tipse om i forhold til kombinasjonen? ;-) Er veldig takknemlig for svar. Godt nytt år, folkens! Vennlig hilsen Chiron Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Selv har jeg M5A99X EVO og AMD FX-8350 det funger bra, selv om jeg kanskje burde ha resatt bios når jeg byttet fra X6 1055T siden hovedkortet ikke lar seg så lett overklokke, men standard ytelsen er helt grei nok til mitt bruk. Selv har jeg consair A70 og kabinettdøren på siden åpen, selv da under prime 95 blir tempraturen rask nærmere 60 grader ved full last over tid, sånn sett er det et godt bevis på at man trenger god kjøling. Men prosessoren overlever nok det. Har lagt på en ekstra 12 CM vifte av en litt billigere veriant samt en kabinettvifte. Så jeg tviler på det hovedkortet ditt er så mye verre. Ville heller anbefalt deg: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB eller minnebrikker som ikke er så høye, en FX-8350 trekker en del strøm og skal du overklokke, må du nesten ha en stor kjøler med mindre kabinettet har mange vifter fra før av. Noctua NH-D14 eller PHANTEKS PH-TC14PE ligdende er å anbefale i så fall. Endret 30. desember 2012 av LMH1 1 Lenke til kommentar
chiron69 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Selv har jeg M5A99X EVO og AMD FX-8350 det funger bra, selv om jeg kanskje burde ha resatt bios når jeg byttet fra X6 1055T siden hovedkortet ikke lar seg så lett overklokke, men standard ytelsen er helt grei nok til mitt bruk. Selv har jeg consair A70 og kabinettdøren på siden åpen, selv da under prime 95 blir tempraturen rask nærmere 60 grader ved full last over tid, sånn sett er det et godt bevis på at man trenger god kjøling. Men prosessoren overlever nok det. Har lagt på en ekstra 12 CM vifte av en litt billigere veriant samt en kabinettvifte. Så jeg tviler på det hovedkortet ditt er så mye verre. Ville heller anbefalt deg: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB eller minnebrikker som ikke er så høye, en FX-8350 trekker en del strøm og skal du overklokke, må du nesten ha en stor kjøler med mindre kabinettet har mange vifter fra før av. Noctua NH-D14 eller PHANTEKS PH-TC14PE ligdende er å anbefale i så fall. Takk for tipsene, høres jo bra ut dette! ;-D Ja, har en thermaltake 2,9Kg kobberkjøler (radiator) som jeg kan slenge to/4 vifter på,etter behov, så det burde være i boks. Har en Athlon II 620 nå,som kjører på 3.2GHz, oh HT'en surrer godt over 240. Litt tøft for hovedkortet, men det går, og er stabilt og stille. så det at ram'en erhøy, gjør ikke noe, men takk for tipset. Radiatoren er 20-30Cm høy,så... :-| Går AKKURAT i kabinettet (wide miditower) Godt nyttår! Lenke til kommentar
dbass Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg har nettverkskortet, har ikke opplevd noe galt med det enda. Jeg bruker Windows til å styre tilkoblinger osv. da. Dette har du mulighet til å bestemme under driverinstallasjon. Jeg synes Asus sin programvare er litt for designrik. 1 Lenke til kommentar
chiron69 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg har nettverkskortet, har ikke opplevd noe galt med det enda. Jeg bruker Windows til å styre tilkoblinger osv. da. Dette har du mulighet til å bestemme under driverinstallasjon. Jeg synes Asus sin programvare er litt for designrik. Takk for hjelpen! Ja, bruker alltid windows egen programvare til nettverkskonfigurasjon,hvis det ikke er snakk om servere etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå