Nicon Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har en server der jeg har en del mapper med bilder. Er det mulig å lage en admin side der jeg har en link til perlscriptet igal som ligger på serveren, slik at Igal automatisk kopieres til den mappen jeg ber, og at den da lager bildegalleriet? hvordan kan dette gjøres enklest mulig? PHP eller Perl? Igal er forøvrig et perl script som automatisk generere tumbnail, index side og bilde sider. eks: her Håper at det en noen som har en løsning på dette, da andre også sikkert ser denne enkle måten og lage bildegallerier. Forklarte dette litt dårlig: Derfor kommer en forhåpentlig hvis litt bedre forklaring her: Har en mappe "Bilder" i denne mappen har jeg laget under mapper, men jeg vil ha en index side med link til alle undermappene og en side der jeg har litt "admin" funksjoner. Mappe stuktur: Bilder | |-Index fil med linker til undermappene, |-Admin side der jeg kan kjøre Perl scriptet fra. |-Sommerferien - Undermappe hvor igal har generert index sider og tumbnail. Jeg har bare lastet opp bilder. |-Revyfest - Samme som Sommerferien. Håper at det NÅ er noen som har en løsning på dette.. Lenke til kommentar
Nicon Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Ingen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Det finnes masse ferdige foto-galleri pakker, er du sikker på at ingen av dem kan gjøre jobben for deg? Ellers så virker ikke dette så vanskelig... kopiere filer og kjøre perl skript fra web? Hva er det egentlig du spør om? Jeg tviler på at du får noen her til faktisk å lage programmet for deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå