Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør en helt vanlig 18-22 åring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at trenden er slik at man studerer\jobber halve dagen. For så å komme hjem sliten og lei, og ender opp med å sture foran tv/pc-en. Dette virker som å være hverdagen for mange norske ungdom. Inkludert meg.

Så når helgen kommer er "løsningen" å dra på en fest, og drikke seg dritings.

Da kan man snakke om det man ellers ikke tørr, prate med den jenta man liker eller ta kontakt med folk man ikke kjenner.

Og når helgens fest er over. Er alt glemt og hverdagen er igang igjen. Selv om den er en trasig, kanskje så trasig at hvis man isolerer den for seg selv. Er det et liv man overhodet ikke vil leve med. Så holder man ut til helgen. For da er det fest igjen....

Ut ifra mitt synspunkt virker det som om vi holder på å miste fellesskapet. Systemet har et latterlig stort fokus på at vi er individer. Og at alt går bra så lenge man deler det på sosiale medier. Et slags "falskt" fellesskap. Og bryter oss ned med reklamer og annet dritt, om at vi ikke er god nok, slik at vi trenger å kjøpe deres produkter, for å "fylle" hulrommet. De skaper en slags grotesk materialisme. Om at vi må ha det beste og mest mulig for å fylle alle våre behov. Alt tyder på at mennesker ikke har godt av å være isolert. Vi er et "flokkdyr" og behøver å føle tilhørighet og fellesskap.

Men jeg vetta faen. Selv har jeg ikke gjort en dritt for å forbedre min hverdag.... :hm:

Endret av kmatis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ikke dumt skrevet.

Kjenner meg igjen, energinivået er lavt når jeg kommer hjem fra jobb, og da er det lett å søke til den digitale verden fra god stolen :-)

Heldigvis kommer jeg meg på trening og ut med bikkja (forslag til hobby).

Lenke til kommentar

Haha, kmatis! Så utrolig point on! Står her og skal ha en frossenpizza Pga jeg er sliten etter skolen. Etterpå skal jeg spille starcraft.

Jeg kunne ønske Facebook bare var chat og events.. Eller bare melde meg ut? Føler meg ikke utenfor selv om alle jeg kjenner er på instagram. Synspunktene dine på sosiale medier fortjener en egen tråd, blir nysgjerrig i hva du legger i "falskt felleskap". Utrolig interresant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...