Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny ekstrem PC "eksploderte"

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for ikke så lenge siden en PC av denne typen http://www.komplett.....aspx?sku=10729 hos Komplett, med andre spesifikasjoner som gjorde at den kom opp i 34k kr (beste cpu, 32gb ram og beste SSD).

Jeg fikk PC i går og alt fungerte bra. Spilte Far Cry 3 og alt var som det skulle. I dag var også alt som det skulle.

Men for rundt en time siden imens jeg holdt på med laptopen ved siden av (uten å bruke PC til noe som helst, den var bare på) så plutselig sa det "poff" og jeg tror det skjedde en slags eksplosjon inne i PC og strømmen gikk over nesten hele huset, inkludert varmen osv.

Jeg åpnet opp PC og det så ikke ut til at det var noe som var ødelagt, ihvertfal utvendig av delene. Jeg prøvde så forsiktig å koble til PC et sted hvor det fortsatt var strøm, men strøminngangen lagde knistrelyder så jeg måtte koble ut PC ganske fort.

Hva kan ha skjedd med PC? Var det PC som fikk strømmen til å gå? Dette går vel på 3 års garantien?

Har aldri vært borti noe lignende, og er veldig skuffet at dette skjer dagen etter jeg har kjøpt PC, som var meget dyr :thumbdown:

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevd det samme en gang selv. Da var det en dårlig strømforsyning som tok kvelden. Og dro med seg noen flere komponenter i ulykka.

Går dette på garantien? Mener at jeg selv ikke har gjort noe feil, og har opptrådd sånn som en skal.

Meget tragiskt at jeg har brukt så mye penger på ny PC (en invistering for årene som kommer) og så skjer dette.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte strømforsyningen med pcen gjør det vel det?

Jeg kjøpte ikke strømforsyning med PC, men den jeg har skal vel være bra nok .

Og hvis den er for dårlig (noe jeg er sikker på at den ikke er) så skal vel ikke PC "eksplodere" for det.

Lenke til kommentar

Kabinett:

In-Win H Frame Limited Edition Big Tower Supports 2x 120mm Fans, Open-Air, ATX, mATX, 2x USB 3.0, 1x USB 2.0, Aluminum

Vannkjølersystem:

Corsair H60 Cooler + 2x SP120 Quiet Edt. Socket 1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 120mm, 1450 RPM, 37.85

Strømforsyning:

Corsair AX 850W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA

Sleeved Modular Cables:

Corsair AX850/AX750/AX650 Sleeved Blue ATX MB 1x 20+4 pin, 2x EPS/CPU 4+4, 2x PCIe 6+2 pin, 2x SATA, 2x Molex

Prosessorer:

Intel® Core i7-3970X Extreme Socket-LGA2011, 6-Core, 3.5GHz, 15MB, 150W, Boxed, no fan included

Minne:

2 x Corsair Dominator DDR3 2400MHz 16GB Kit w/4x4GB XMS3 DHX, CL9-11-11-31, Platinum

Skjermkort:

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, GDDR5, DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DisplayPort

SSD:

OCZ SSD Vector Series 2.5" 512GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/530MB/s read/write, Indilinx Infused Barefoot 3

Kingston HyperX 3K SSD 480GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 540MB/450MB/s read/write, SandForce®

Hadde den koblet inn i en surge suppressor.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Tipper det bare er PSU som er defekt. Hvis den ikke er over 2 år så er det klar reklamasjon.

Jeg tror du er inne på noe der. Er ganske sikker på at det er PSU det er noe feil med. Det så ikke ut til at noe annet var skadet inne i maskinen, men det kan jo godt hende.

Den er 2 dager gammel, så er vel bare 1/365 del av de 2 årene du snakker om. Og det er faktisk 3 års reklamasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...