Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sølt over mac, mulig å redde hdd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei,

 

vært så uheldig at en kompis sølte på mac-en.

 

vil det være mulig å skru ut hdd, og koble den til min egen stasjonære pc for å hente ut data? kan jeg risikere at hdd-en som kanskje er vannskadet kan skade den stasjonære pc-en min?

 

tusen takk for svar.

Ellers kan det sies at harddisker veldig vanskelig vannskades. Det er en tett boks, og ligger som regel i en tett forpakning i laptopen. Er det snakk om noe søl så er det nesten garantert ikke noe problem. Prosessor er også rimelig hardfør for slikt.

Minne og skjermkort pleier som regel også å overleve, selv om de er mer utsatt.

 

Det som det er værst for er tastatur, hovedkortet og andre strømforsyningskretser.

 

Bare et lite heads up. ;)

Lenke til kommentar

HDDene er ofte pakket godt inn, og i mange bærbare er det deksel rundt HDDen. Npen ganger er det ikke engang kåpent kretskort på utsiden. Eventuelt så er det sjeldent å se en bærbar med hull opp fra HDD til tastatur slik at vann kan komme inn i HDD-rommet. :-)

Nå har jeg ikke oversikt hvordan det er på Mac dog.

 

Hdd-en er i hvertfall noe av det minst utsatte for vannskade. Fall og støt derimot... :-)

Lenke til kommentar

@Trådstarter: Hvis du har lyst til å kvitte deg med den defekte maskinen så er jeg interessert :-)

Sidenote: Kjøp og salg er ikke tillatt på forumet så om denne transaksjonen innebærer utveksling av gangbar valuta så bør dere gjøre det på en slik måte at jeg kan si jeg ikke har sett det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...