Gå til innhold

WinXP eller Win2000?

Alex_2xA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
xp er litt særere med key og slikt.

blant annet så skal du vel egentlig ringe inn til microsoft hver gang du reinstallerer xp, for å aktivere den. sånn ca. er litt ekstra knot..

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=132562&highlight=aktivering

Har man kjøpt xp så er det null stress uansett. finnes mange andre måter å unngå aktiveringa uansett.

"XP støtter mer" - out of the box funker nok flere devices med standarddrivere, men man vil i de fleste tilfeller ha skikkelige drivere, og disse finnes også til w2k.

xp vs. 2k kommer ann på om du liker ekstrastasjet i xp, bildebrowsing, high-res ikoner, skins.

jeg mener du burde tweake xp som en gal når du installerer det, for å få bort teletubbie-looken. dvs. å deaktivere de sinnsykt bloat folderne, for eksempel.

Lenke til kommentar
Her snakker vi om XP home ikke XP Pro.

Jeg her Pro Versjone og 2000Pro versjonen tilgjengelig, jeg har mest erfaring med 2000, jeg føler at XP ikke lar deg gjøre så mye, og er litt "teletubbie", men det jeg tenkte på var stort sett med drivere og støtte for ting, noen sa at visse spill og slikt bare kjørte på XP, men det høres veldig usansynlig ut. Driver til pc har jeg jo stortsett på cd uansett, de følgte med Hovedkort og slikt. Men som sagt har jeg liten erfaring me XPPro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...