Alex_2xA Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hei, jeg har den pcn' som du ser i min signatur, det jeg lurte på var om det ville lønne seg å instalere WinXPPro eller Win2000Pro? Jeg hørte at XP støtter mer og slikt, men har brukt det veldig lite, og kun Home versjonen. Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Ingen som har noe å si til dette? (Dette haster lit, ettersom jeg skal instalere om et par timer(Jeg har begge OS tigjengelig)) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 OSene er veldig like så det spiller ikke så veldig stor rolle hva du velger. Selv har jeg etter lang tids bruk av begge OSene slått meg til ro med XP. forøvrig er det masse win2k vs winxp diskusjoner som du finner om du tar et søk Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 forskjellen mellom de er minimal. blir omtrent kun smaksak hva du velger. Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Hvis det er såpass likt velger jeg muligen XP, har den ikke litt mere driver support + støtte for mere "ting"? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 jo den har det.. men så har den forbannede aktiveringen også.. sikkert derfor mange velger 2000 i stedet.. Lenke til kommentar
sara2k Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 jo den har det.. men så har den forbannede aktiveringen også.. sikkert derfor mange velger 2000 i stedet.. Hva mener du med aktivering? Jeg har stortsett brare brukt 98SE, er ikke så kjent med de "nyere" OS. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 xp er litt særere med key og slikt. blant annet så skal du vel egentlig ringe inn til microsoft hver gang du reinstallerer xp, for å aktivere den. sånn ca. er litt ekstra knot.. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ight=aktivering Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 xp er litt særere med key og slikt.blant annet så skal du vel egentlig ringe inn til microsoft hver gang du reinstallerer xp, for å aktivere den. sånn ca. er litt ekstra knot.. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=132562&highlight=aktivering Har man kjøpt xp så er det null stress uansett. finnes mange andre måter å unngå aktiveringa uansett. "XP støtter mer" - out of the box funker nok flere devices med standarddrivere, men man vil i de fleste tilfeller ha skikkelige drivere, og disse finnes også til w2k. xp vs. 2k kommer ann på om du liker ekstrastasjet i xp, bildebrowsing, high-res ikoner, skins. jeg mener du burde tweake xp som en gal når du installerer det, for å få bort teletubbie-looken. dvs. å deaktivere de sinnsykt bloat folderne, for eksempel. Lenke til kommentar
WD1200BB Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hovedsaken med XP er at den ikke støtter domene pålogging. Kan ikke brukes der bedrifter forlanger det. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 XP Pro HAR domenepålogging! Lenke til kommentar
WD1200BB Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Her snakker vi om XP home ikke XP Pro. Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Her snakker vi om XP home ikke XP Pro. Jeg her Pro Versjone og 2000Pro versjonen tilgjengelig, jeg har mest erfaring med 2000, jeg føler at XP ikke lar deg gjøre så mye, og er litt "teletubbie", men det jeg tenkte på var stort sett med drivere og støtte for ting, noen sa at visse spill og slikt bare kjørte på XP, men det høres veldig usansynlig ut. Driver til pc har jeg jo stortsett på cd uansett, de følgte med Hovedkort og slikt. Men som sagt har jeg liten erfaring me XPPro. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Forskjellen mellom XP og 2000 er ikke mye. Utsende er den store forandringen som er blitt bedre i XP enn 2000. Nettverk og slike ting er SAMME. Ikke noe nytt som sier du får raskere linje.. hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå