E_B84 Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Da føler jeg at jeg er kommet i mål med deler til min kommende HTPC Skulle brukes til avspilling av 1080p-filer, streaming (Netflix og Spotify) og surfing, og målet var å slippe unna dedikert GPU selv om bildekvaliteten skulle være bra og samtidig ha hdmi 1.4a for mulighet for 3D-avspilling. Valget falt på følgende: Kabinett - SIlverstone Sugo 05B, inkl 450 watt PSU - http://www.prisjakt....ct.php?p=728200 Hovedkort - ASRock FM2A75M-ITX - http://www.prisjakt....t.php?p=1448822 CPU - AMD A8-5600K - http://www.prisjakt....t.php?p=1390695 RAM - 8GB Kingston HyperX DDR3 1866mhz - http://www.prisjakt....ct.php?p=920407 Ny kabinettvifte - Noctua NF-S12B FLX 120mm - http://www.prisjakt....ct.php?p=429955 Fra før av har jeg en slimline DVD-brenner (vil på sikt oppgradere til en Blu-ray leser) og en 2,5" WD Scorpio Blue 250GB jeg skal bruke. Får prøve først og se om jeg føler noe behov for SSD. Totalpris havner på ca kr 3 000 Endret 25. januar 2013 av Eirik84 1 Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Det kjekke med dette kabinettet er at man i tillegg har to utvidelsesspor slik at man kan putte i store grafikkort dersom man skulle få lyst til dette på sikt. Støtter opptil 10" (ca 25cm) kort. Her har noen satt i et GeForce GTX 560 TI kort: 1 Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Hmm...nå begynner jeg å bli litt bekymret :-/ Bestilte alt fra Deal.no, og ved bestilling og ca 4-5 dager etter bestilling stod det 5 på lager hos leverandør med 7-9 dagers levering av hovedkortet. Etter disse dagene skiftet status på produktsiden til "Bestillingsvare" uten noen spesifisert leveringstid. Litt bekymret for at dette betyr at kortet er vanskeligere å skaffe enn først antatt.. Andre som har vært borti det samme? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Dustin er generelt dårlig på og gi tilbakemeldinger på antatt leveransedato mtp ordre, har fått 3 mailer nå med antatt ny leveringstid på noe jeg driver og venter på Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Takk for innspill Får håpe Deal.no er flinke til å gi beskjeder også, men skal ta å ringe de når kundeservicen åpner - så ikke at info på produktsiden var endret før etter kundeservicen var stengt på fredag.. Andre som har erfaringer å dele? Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Nå kan jeg kun be til høyere makter, både det hovedkortet jeg har bestilt og det eneste andre som finnes til FM2-sokkel er tilnærmet umulig å få tak i :-/ Eneste håp var èn leverandør som hadde satt 11.01.. Største problemet mitt er jo at jeg har åpnet esken med prosessoren i (som jeg fikk til jul) :-/ Er vel selvfølgelig ikke mulig å få byttet den selv om produkttapen med pent åpnet med kniv? Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Leverandøren i Sverige skulle faktisk få det inn 11.01 og sende det videre da - får håpe det går litt brennkvikt etter dette Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hmmmm... Derfor bestiller jeg kun ting som er på lager Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Hmmmm... Derfor bestiller jeg kun ting som er på lager Når jeg bestilte stod det 5 på leverandørlager, sendes fra oss om 3-5 dager - bestillingen ble gjort 29. desember.. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Når jeg bestilte stod det 5 på leverandørlager, sendes fra oss om 3-5 dager - bestillingen ble gjort 29. desember.. Jepp, men for meg betyr alltid leverandørlager bråk (Har hatt en del erfaring med forskjellige nettbutikker ) Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Jepp, men for meg betyr alltid leverandørlager bråk (Har hatt en del erfaring med forskjellige nettbutikker ) Ja kommer ikke til å ta sjansen igjen - bare trodde leverandørlager var rimelig sikkert og i nær rekkevidde når det antydes 3-5 dager.. Får heller betale litt ekstra på de butikkene som faktisk kan si at det er på lager Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Ja kommer ikke til å ta sjansen igjen - bare trodde leverandørlager var rimelig sikkert og i nær rekkevidde når det antydes 3-5 dager.. Får heller betale litt ekstra på de butikkene som faktisk kan si at det er på lager Jepp, eller hos dustinhome, når det står 1-3 Dager, så har de den som regel på lageret sitt i Sverige Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Fikk mail fra Deal.no om at varene mine var pakket og sendes med Posten idag Skulle egentlig ikke kommet inn til lager hos leverandør i Sverige før idag, og så noen dagers sending til Deal i Norge - Men dette var jo kjempepositivt!! Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Da er pcen bygget og Windows 8 Pro er installert - fyrte opp uten problemer og alt virker bra foreløpig Skal installere alt av drivere og programvare i kveld så da skal det bli spennende å fyre opp noen 1080p filer for å se bildekvaliteten Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Da er pcen bygget og Windows 8 Pro er installert - fyrte opp uten problemer og alt virker bra foreløpig Skal installere alt av drivere og programvare i kveld så da skal det bli spennende å fyre opp noen 1080p filer for å se bildekvaliteten Hvilket program bruker du? Har du prøvd XBMC? Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Hvilket program bruker du? Har du prøvd XBMC? Byttet på å bruke bare Windows og XBMC på den gamle pcen som tok kvelden. Filmer og musikkfiler ble spilt av i XBMC, mens bare Windows ble brukt i hovedsak til Spotify. Hadde tenkt til å prøve Plex i første omgang nå, da en kamerat bruker det og jeg synes det så veldig bra ut Ikke ulikt XBMC, men var kjekt å kunne lage egen struktur på forsiden. Har programert en Harmony 600 som jeg bruker til å styre showet i XBMC/Plex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå