Lami Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Hei! Lurer på hvilken årsmodell denne her er: Kommer Mini normalt med Mac OSX, og er det mulig å lage apps til denne? Er vel akkurat som en Macbook så da går det vel an. Den kommer med tastatur og musen, for 2900,- er dette en bra deal? Takk for svar! - Lami Endret 30. desember 2012 av Lami Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Det er nok en 2006 / 2007 modell. Jeg solgte en 2009 modell for 2500,- for noen måneder siden og syntes da jeg fikk godt betalt, så jeg synes ikke det er noen god deal. Strengt tatt ville jeg ikke kjøpt en såpass gammel Mini i det hele tatt. Dersom du ønsker å kjøpe deg en brukt Mac Mini så sats på en 2010 eller nyere. De får du fra rundt 3000,- på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg ville ikke kjøpt den, den har som du ser core duo, ikke core 2 duo, og kan derav ikke kjøre OS X 10.7 eller 10.8 (da disse krever en 64-bit-prosessor). Du er dermed stuck på 10.6 (snow leopard, som er greit, men du får ikke installert nyeste xcode o.l). Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Takk begge to. Har funnet en annen her: Selger en Mac mini 2.0 GHz Intel Core 2 Duo.Maskinen har 2GB minne og 160GB HD OS er Mac OS X Snow Leopard iLife 11 med iPhoto11, iMove11 og Garageband 11 er også installert samt orginal installasjons DVDér følger med. HD er formatert og allt installert på nytt. Maskinen ble kjøpt ny i 2009. Den har også innebygged 8xDL DVD drive. Maskinen kommer levert i orginalembalasjen. Det følger også med en iOmega minimax 1TB HD som har samme design som Mac mini. Dette gjør at det designmessig ser bra ut når de står oppå hverandre. I tillegg følger det med en trådløs mus fra Apple (mighty mouse) For 2500,- Hva tror dere? Edit: eller denne: Mac mini. Intel Core i5. 2.3 ghz. 2 GB RAM. 500 GB harddisk. OSX Mountain Lion.Trådløst tastatur og trackpad med Henge-Docks følger med. For 3000,- så kan jeg hente den også. Endret 16. januar 2013 av Lami Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Sistnevnte høres bra ut. Såvidt jeg klarer å se er det mid 2011-modellen, så det er et ganske så bra kjøp til 3000 kroner. Ihvertfall veldig mye bedre enn maskinen til 2500 over! Oppgrader RAM (det er dødslett) til 8GB, det koster deg vel 400 kroner eller så, og da har du en veldig solid maskin som kommer til å vare en god stund. Endret 16. januar 2013 av Henrik C Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det kan vær verd å bemerke at du ikke trenger noen kraftig maskin for å lage apps. Tvert om, "conventional wisdom" sier at utviklere med gamle trege maskiner lager bedre applikasjoner fordi de får føle på kroppen hvor tregt det går med dårlig kode og unødvendig krimskrams. Det man trenger er en maskin som kan kjøre den aller siste teknologien (siste OS og så videre), så ikke applikasjonen er utdatert før du får markedsført den. Man bør dog fortsatt teste at det fungerer for brukere som ikke er på siste versjon av alt, spesielt nettlesere etc. Dog et mindre problem på Mac enn på Windows. Geir Lenke til kommentar
quantum Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Man bør dog fortsatt teste at det fungerer for brukere som ikke er på siste versjon av alt, spesielt nettlesere etc. Man bør definitivt prøvekjøre sitt mesterverk på en treig maskin, for å smake sin egen medisin, så og si, men å sitte og utvikle dag ut og dag inn på en underspekka maskin er ren og skjær machosisme til glede for svært få, om noen i det heletatt. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Hater når ting blir solgt foran nesen min!! Argg. Mista den Minien jeg posta om over, dumme selger! Men: Mac Mini (sen 2009) med tastatur og trådløs magic mouse (2,66 Ghz, 2 GB ram, 160 GB HDD) For 2k. Slå til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå