Gå til innhold

Opphold i Utlandet

Tonim

Anbefalte innlegg

Hallo , har noen sp.mål andgående regler til opphold om noen andre har ver gjennom det samme som meg og vet.

Jeg er sammen med ei fra ukraina i odessa, jeg reiste ned dit i sommer en mnd etter henne hadde vert hos meg en tur...

var u ikraina 1 mnd så reiste jeg hjem i 1 mnd før jeg så reiste tilbake i 2 mnd

dette skulle tilsvare 90 dagers opphold på 4 mnd...

når jeg skulle reise hjem viste det seg at jeg hadde vert der i 7 dager lengere en jeg kunne. endte opp i at jeg måtte betale ei lita bot men var ikke noe mere stress av den grunn. denne mannen forklarte at jeg kunne oppholde meg i 90 dager i løpet av 120 dager så 3 mnd på et halvt år...

mitt sp.mål er stemmer dette? nå har jeg vert hjemme i 2 mnd og noen extra dager... skulle det vere noe problem for meg og reise tilbake nå i 3 mnd? og vi tenker og gifte oss snart er det noen som vet noe om hvordan og kunne få forlenget opphold for giftemål i ukraina slik som forlovelses visumet til norge på 6 mnd?

Har tenkt og flytte fast til odessa så når vi er gifte så skal vi søke om at jeg kan bli men inntill videre...

Har prøvd og kontakte ukrainas ambasade i oslo nå mange ganger på mail og ringe dem, men de svarer jo aldrig!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første bør du jo få svar i fra ambassaden.

Jeg kjenner ikke Ukraina så godt men det er et land som er fyllt av korrupsjon, opprør og det er ikke mye man hører om landet så det tyder på at det er lukket, ikke fordi det er fredelig der.. Men korrupsjon har man i Norge også..

Dette med giftemål vil vel gjøre det mulig å bytte nasjonalitet på en tilfredstillende måte.

Du bør ha kontroll på hvor lenge du har vært der selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...