Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei. Er man perfekt så kommer man ikke i konflikt med noen.

En perfekt ville ha løst konfliktene før de oppstod. Ville ikke skapt konflikter osv. Jesus Kristus blir beskrevet som en konfliktskapende skikkelse, som stadig kommer i konflikt med jødene.

Det er noe helt annet..

....

Enig med Zapticon her. Mener du ser bort ifra menneskets frie vilje her turbonello. Er man perfekt kan man komme i konflikt med dem som ikke er perfekt, dersom man ikke styrer deres vilje. Da vil de ha problemer med å forstå den perfekte. Mennesket er fullt av sjalusi og egoisme, og liker ikke "bedre-vitere". Det nye testamentet er et stort eksempel på dette. Om hvordan menneskene greide å vri det til at Han som aldri hadde gjort noe galt, men bare godt, ble dømt til døden av sitt eget folk. Likevel sa Han etter å ha blitt torturert og hengt på korset: "Far, tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva VET du om jesus egentlig? Ikke en dritt annet enn det bibelen har å fortelle om fyren og hvordan VET du at det er rett det som står der`?

Vet du, det jesus påståelig sa folkene som kom til ham med horen, den med :"La den som aldri har syndet kaste den først stenen", den står ikke i orginal manuskriftene den.... Den er tilføyd senere... Visste du det? Bare å sjekke det opp om du tror jeg juger, for dette er faktisk sant, dette står IKKE i orginal manuskriftene... Så hva annet av tull, løgn og oppkok samt ren diktning om denne jesus tror du kan være i bibelen egentlig, tatt i betraktning at vi ikke aner hvem to tredje deler av skribentene i bibelen var... annet enn at vi VET at de ikke var de bibelen sier at de var da, så her juger bibelen her også...

Så igjen, hva VET du om jesus så du kan uttale deg så skrå sikkert om hva han sa, mente og gjorde egentlig? Er du bare fortalt dette eller har du faktisk gjort en liten jobb med å sjekke det ut selv...? Jeg tipper det siste... og det er grunnen til at jeg sliter litt med å respektere slike som deg, som er full av fraser fra bibelen og jesusen men ikke ANER hva som faktisk er sannhet eller ikke i bibelen, dere bare TROR bibelen må være sann og driter egentlig tynt i at den ikke er det, for dere vil mye heller leve på en løgn enn å måtte face at bibelen farer med mye løgn....

Som jeg sa, det er bare å sjekke det opp selv.... Men inntil du har sjekket opp hva jesus sa, mente og gjorde burde du nok holde kjeft om nettopp dette, for du, jeg, ja ingen ANER om det som står i bibelen faktisk er sant engang, så du står faktisk der å sprer ekualenten til løgner, bare så du vet det, når du refererer til jesus....

jeg trur at bibelen er Guds ord og at det som står det er sant og ser ingen grunn til å ikke gjøre. Jeg har hørt det før ja og jeg vil gjerne vite når denne skriften ble lagt til og historien bak. Husk at det var mange skrifter son ble utelukket i bibelen. Eller hadde nok ingen giddet å lese den. Og ved å påstå at Gud ikke finnes og sånn sprer også ateister ekualenten til løyner. Så der kommer vi ingen vei.

Endret av _Irene_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...