Beyma Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Heisann! Skal ta mitt siste studieår til neste høst, og jeg står med to valg. Jeg har per idag 158.000 i studielån og 200.000 i egenkapital. Ville dere tatt opp studielån for å ha mer egenkapital når du skal ut boligmarkedet eller sørget for at siste studieår blir lånefritt? Ved å bare ta opp stipend og ta ca 50.000 tusen fra egenkapital + min deltidsjobb, blir det mer en nok til et godt studie år. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Ta opp studielånet. I verste fall får du renteinntektene på lånet før du betaler tilbake når du er ferdig med å studere. Generelt sett lønner det seg å beholde studielånet så lenge som mulig, fordi rentebetingelsene er så gode. Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 EK er viktig ja, kan bety årevis forskjell på når du får kjøpt egen bolig. Noen banker ser heller ikke på studielån som ett veldig hinder likevel om det kan være ganske høyt og lånerenta på lånekassen er syk lav. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Ta studielån. Helt klart. Gull verdt når du skal etablere deg. Ta studielån. Helt klart. Gull verdt når du skal etablere deg. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Viker som det er klar tale her! Takker for hjelpen Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Viker som det er klar tale her! Takker for hjelpen Synes ihvertfall det er ganske klart selv. Hvis du velger å ta studielån men angrer etter studiet kan du betale tilbake det du har tatt i lån siste året og tjent noen kroner på å ha pengene i banken. Hvis du velger å bruke egne penger taper du en del i renter samtidig (som jeg har forstått det) også må begynne å betale tilbake på det gamle lånet når du ikke fortsetter å søke om nytt lån. Velger du å ikke betale ned på lånet men søke om utsettelse spiser du opp av en avsatt tid der du får betalingsutsettelse, tror det er 2 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå