Gå til innhold

Ny Laptop, 17"-18" skjerm, spille- og redigeringspc, maks 13000

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter og leter etter en ny pc, som jeg skal kjøpe utpå nyåret. Jeg har sett mye på forskjellige pcer, alt fra Multicom til Alienware. Men jeg måtte til slutt innse at jeg egentlig ikke viste nok om de forskjellige komponentene i de forskjellige laptopene til å ta en kompetent avgjørelse.

Det jeg gjerne vil ha er en SSD harddisk, et skjermkort som varer, sterk prosessor og relativt mye ram(videoredigering).

Har dere noen anbefalinger? Hvilket skjermkort burde jeg se etter? Er Nvidia Geforce GTX 660M, eventuelt GT 650M, godt nok? eller må jeg satse høyere? Hvor mye ram trenger jeg til ganske hard redigering? Eventuelt bare gå bort fra at den skal brukes til spilling og heller satse på redigering(dermed gå ned en klasse når det kommer til grafikkort?)?

Mvh Me! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom hadde desverre ikke noe som passet meg, da de går fra 8000 til over 13000. Så får å få det jeg vil(++++) så må jeg betale mer enn jeg har. :/

Du sier jo selv MAKS 13 k? Hvis de går fra 8k til over 13k. Hvorfor ikke velge en av de til ca 12-13k? Hva er feil med de i forhold til ditt krav?

Lenke til kommentar

Du sier jo selv MAKS 13 k? Hvis de går fra 8k til over 13k. Hvorfor ikke velge en av de til ca 12-13k? Hva er feil med de i forhold til ditt krav?

Ok, feil formulert. De har en pc(uten mulighet for å endre noe) til litt over 8 tusen. Hvorav det neste de har(med mulighet for å endre innhold) starter på nesten 14000. De har ingen pcen i mellom disse. Og den som starter på 13800 har enkelte komponenter som er dårlig, de kan du bytte ut, men da blir den dyrere igjen. Håper den forklaringen var bedre?

http://www.multicom.no/Stor-storrelse-17-18/cat-c/c100560?pfd=pvk-e0b853

Endret av Ayroth
Lenke til kommentar

Ok, feil formulert. De har en pc(uten mulighet for å endre noe) til litt over 8 tusen. Hvorav det neste de har(med mulighet for å endre innhold) starter på nesten 14000. De har ingen pcen i mellom disse. Og den som starter på 13800 har enkelte komponenter som er dårlig, de kan du bytte ut, men da blir den dyrere igjen. Håper den forklaringen var bedre?

http://www.multicom....?pfd=pvk-e0b853

Du skal ha 17-18" ja...

Men hva er kravene da? Hovr mye minne vil du ha?

for http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i7-3630QMe-12GBe-120GB-SSD-750GBe-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10621805

skal holde til en GOD del av de bærbare...

Ser ikke helt hva annet du vil ha i en bærbar? Hvilke evt "forbedringer" mener du at du burde hatt?:)

Lenke til kommentar

Du skal ha 17-18" ja...

Men hva er kravene da? Hovr mye minne vil du ha?

for http://www.multicom....00560/p10621805

skal holde til en GOD del av de bærbare...

Ser ikke helt hva annet du vil ha i en bærbar? Hvilke evt "forbedringer" mener du at du burde hatt? :)

Jeg vil helst ha 16 gb ram, da noe av det jeg skal bruke den til kan kreve veldig mye. Samtidig som jeg vil kunne gjøre flere ting mens jeg venter på at videoer skal rendre ferdig.

Ellers virker noen av disse prisene deres for gode til å være sanne. Hvor ligger forskjellen? En venn av meg sa jeg ikke burde kjøpe en multicom. Ellers vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis folk ikke klarer BÆRE 3-4kg så bør de pinadø begynne å trene litt :w00t:

Har forresten akkurat bestilt http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i7-3630QMe-12GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10621803

17" uten SSD disk utgaven til 7700kr

Bestiller en Samsung SSD 840 PROSeries 256GB til 1750kr

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765953

Ser ut som den scorer ganske bra. Noen synspunkter på det?

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ha 16 gb ram, da noe av det jeg skal bruke den til kan kreve veldig mye. Samtidig som jeg vil kunne gjøre flere ting mens jeg venter på at videoer skal rendre ferdig.

Ellers virker noen av disse prisene deres for gode til å være sanne. Hvor ligger forskjellen? En venn av meg sa jeg ikke burde kjøpe en multicom. Ellers vet jeg ikke.

Det er ingenting "muffens" med Multicom Xishan/Kunshan laptoper. De er av like god generell kvalitet som konkurrentene, i mange tilfeller bedre, til og med. De er ganske enkelt bare god pris for ytelsen i sin klasse. Hverken mer eller mindre. Produsenten (Clevo) er ukjent for "hvermannsen", men ikke ukjent for de som følger litt med på området laptoper i den høyere enden av ytelsesskalaen. De er en av de eldste laptopprodusentene, og en av få som faktisk produserer på egen fabrikk. Tidligere ble de også mye brukt som fabrikk av andre, mer kjente merkenavn - som Alienware, f.eks. Men de selges aldri til sluttkunden med Clevo som merkenavn. Kommer som barebone chassis med hovedkort, kjølesystem og strømforsyning/kretser + litt småtjafs til Multicom, som så setter inn hardware fra andre underleverandører etter kundens ønsker, ut i fra et lite utvalg - eller setter sammen ferdige pakker, som de har begynt med i det siste. Og setter sitt så eget merkevarenavn på dem, før de selger dem til kunden. Samme laptoper finner man i alle andre deler av verden, men aldri som en Clevo - alltid under importørens eller forhandlerens merkenavn.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en Asus g74sx, og anbefaler den forran andre i samme størrelse (unntatt multicom siden jeg ikke har vært borti noen av dem). Asus kjøler bra og blir ikke varm på overflaten. Men den er litt tung å bære med seg. Alienware er overpriset i 17-18 tommers klassen.

Og Asus rog pcene er velsig lette å modifisere i forhold til hd og ram. På undersiden er det et deksel som lett kan fjærnes for oppgradering.

Endret av kasernen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...