Gå til innhold

PC - Hva kan man oppdatere av hardware?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh? Vennligst utdyp litt mer ? Hvordan man oppgraderer/bygger pcer finner man guider for omtrent hvorsom helst om man bare gidder åpne øynene eventuellt skrive noen søkeord på siden til dem i tidligere nevnte artikkel her på bruket.

Miste ytelse ? i forhold til hva? kjøper man en pc er det en pc mer enn ingen pc. Man oppgraderer helst for å ØKE ytelsen, og IKKE redusere den

Lenke til kommentar

Eh? Vennligst utdyp litt mer ? Hvordan man oppgraderer/bygger pcer finner man guider for omtrent hvorsom helst om man bare gidder åpne øynene eventuellt skrive noen søkeord på siden til dem i tidligere nevnte artikkel her på bruket.

Miste ytelse ? i forhold til hva? kjøper man en pc er det en pc mer enn ingen pc. Man oppgraderer helst for å ØKE ytelsen, og IKKE redusere den

Når jeg snakker om å oppgradere DRIVER på et skjermkort.. TYP LASTE NED! Fra nvidia.. Bør jo det være opplagt et det erIKKE snakk om NYE komponenter. Men hvordan OPPDATERE ting som drivere osv..

Beklager at jeg IKKE gjorde det klart nok for deg! hehe!

HVORDAN kan en person oppdatere sitt HK, prosessor,lydkort +++++++ alt som henger med. For å f.eks få bedre ytelse ut av sin PC uten å måtte kjøpe NYE komponenter?(ikke overklokking jeg snakker om, snakker om rene nedlastinger som man gjør med f.eks skjemkortets drivere)!!!!

Lenke til kommentar

Det er vel ikke dette som heter oppdatering av hardware. Tenker du på drivere/software/firmware?

Jeg oppdaterer skjermkortdrivere fra nvidia. Resten tar Windows 7 seg av.

Har jeg problemer med noe så får man begynne å google. Enkelte ganger kan det lønne seg å oppdatere BIOS eller chipsetdrivere på hovedkortet. Enkelte mener at Intel sine chipsetdrivere er bedre enn de som kommer fra MS (/v Intel socket). Firmware på SSD'er kan være nødvendig å oppdatere men sjeldent. Firmware på trådløs router kan lønne seg faktisk hvis denne trøbler. Alt du har av hardware har en eller annen form for "software" tilknyttet seg, men det er ikke gitt at du MÅ ha siste versjon til enhver tid.

Men som sagt: Hvis du kjører windows 7, og ikke har merkbare problemer med noe, så bare la det være.

Iallfall mitt tips :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...