nordvest Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Hei, Har et Zyxel P2602HWT-F3 Multimodem fra Telenor som jeg er rimelig lei av.... Ustabil wifi (oppkoblingsproblemer og faller ofte ut de gangene jeg lykkes å koble til med Ipod Touch, Kindle osv.), problemer med airplay m.m. Jeg har ikke peiling på dette i det hele tatt, men går det an å kjøpe et annet multimodem som ikke er offisielt Telenorstøttet og bruke dette som adsl-modem og router? Og hvordan setter man det i tilfelle opp til å komme seg på nett? Hvilket modem vil dere i tilfelle anbefale? Fant dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759063 Vil det fungere og er det noe bra eller er det et annet som er bedre i omtrent samme prisklasse (eller biligere)? Setter stor pris på all hjelp!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Kontakt Telenor og få byttet til et 2812 i stedet. Stabilt og grei ytelse, og funker på alt (unntatt net-tv på en Philips BluRay spiller). Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Mitt forslag, sett multimodemet i bridge og kjøp en bra router til å ta seg av wifi og routing. F.eks http://www.dustinhome.no/product/5010646658/asus-rt-n65u-gigabit-dualband-wireless-n-router/#intcmp=searchProvider_dacsa For å sette zyxelen i bridge modus (fungerer kun som modem), gjør følgende: I nettleser gå til: 10.0.0.138 Brukernavn : "admin" Passord : mulig passordet er brukernavnet du har hos telenor ->Network->Wan Sett Mode til "Bridge". Trykk Apply. 1 Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Takk for forslagene!! Får se om jeg tar meg en prat med Telenor og/eller skifter til bridge-modus + ny router som foreslått. Finnes det en noe billigere router som er bra og pålitelig i tilfelle (gjerne en hvor man kan skru wifi av/på med en knapp på selve routeren). Hvordan blir koblingen i tilfelle mellom Zyxel i bridge-modus og ny router? En kabel fra en ethernet-utgang på Zyxelen til en på den nye routeren eller er det mer innviklet enn som så? Er det ikke vits å kjøpe et annet multimodem? Endret 30. desember 2012 av nordvest Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Takk for forslagene!! Får se om jeg tar meg en prat med Telenor og/eller skifter til bridge-modus + ny router som foreslått. Finnes det en noe billigere router som er bra og pålitelig i tilfelle (gjerne en hvor man kan skru wifi av/på med en knapp på selve routeren). Jeg har veldig sans for Asus sine rutere, kanskje denne er mer innenfor ditt budsjett? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Bare ikke forvent noe monster ytelsen i den prisklassen Hvordan blir koblingen i tilfelle mellom Zyxel i bridge-modus og ny router? En kabel fra en ethernet-utgang på Zyxelen til en på den nye routeren eller er det mer innviklet enn som så? Nesten riktig, en kabel fra ethernet-utgangen på zyxelen til wan/internett porten på ruteren Ikke noe innviklet Endret 30. desember 2012 av Uderzo Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Den var mer i min prisklasse ja Hva går ytelsesforskjellen på? Er det kun hastigheten eller er stabiliteten dårligere også? Takk for forklaringen av kablinga; høre jo i utgangspunket greit ut Hva betyr dette fra produktbeskrivelsen: Tre ulike funksjonsmoduser støttes og brukere kan enkelt bytte mellom router-, aksesspunkt og reléfunksjon.Med RT-N15U kan brukere skape tre ulike nettverksfunksjoner med bare én router. ? Den fungerer som router for kablet nett og wifi samtidig ja? Det er sikkert selvsagt at den gjør det, men jeg har ikke snøring på dette her.... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Den var mer i min prisklasse ja Hva går ytelsesforskjellen på? Er det kun hastigheten eller er stabiliteten dårligere også? Takk for forklaringen av kablinga; høre jo i utgangspunket greit ut Hva betyr dette fra produktbeskrivelsen: Tre ulike funksjonsmoduser støttes og brukere kan enkelt bytte mellom router-, aksesspunkt og reléfunksjon.Med RT-N15U kan brukere skape tre ulike nettverksfunksjoner med bare én router. ? Den fungerer som router for kablet nett og wifi samtidig ja? Det er sikkert selvsagt at den gjør det, men jeg har ikke snøring på dette her.... Ytelseforskjellen går på hastigheten på den trådløse biten. 150 Mbit/s mot 300/450+ på de litt dyrere ruterne. Og dekningen er også bedre på de dyrere modellene, samt at de har mulighet for både 5 GHz og 2,4 GHz. Kablet nett og wifi fungerer samtidig ja Produktbeskrivelsen henviser til forskjellige måter du kan bruke ruteren. Endret 30. desember 2012 av Uderzo Lenke til kommentar
nordvest Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Tusen takk for god forklaring og all hjelpen!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Dersom du skal kjøpe ny router, anbefales en med god ytelse og med både 2.4 og 5 GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå