Gå til innhold

Alternativ til Telenor Multimodem

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et Zyxel P2602HWT-F3 Multimodem fra Telenor som jeg er rimelig lei av.... Ustabil wifi (oppkoblingsproblemer og faller ofte ut de gangene jeg lykkes å koble til med Ipod Touch, Kindle osv.), problemer med airplay m.m.

Jeg har ikke peiling på dette i det hele tatt, men går det an å kjøpe et annet multimodem som ikke er offisielt Telenorstøttet og bruke dette som adsl-modem og router? Og hvordan setter man det i tilfelle opp til å komme seg på nett?

Hvilket modem vil dere i tilfelle anbefale?

Fant dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759063 Vil det fungere og er det noe bra eller er det et annet som er bedre i omtrent samme prisklasse (eller biligere)?

Setter stor pris på all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kontakt Telenor og få byttet til et 2812 i stedet. Stabilt og grei ytelse, og funker på alt (unntatt net-tv på en Philips BluRay spiller).

Lenke til kommentar

Mitt forslag, sett multimodemet i bridge og kjøp en bra router til å ta seg av wifi og routing.

F.eks http://www.dustinhome.no/product/5010646658/asus-rt-n65u-gigabit-dualband-wireless-n-router/#intcmp=searchProvider_dacsa

For å sette zyxelen i bridge modus (fungerer kun som modem), gjør følgende:

I nettleser gå til: 10.0.0.138

Brukernavn : "admin"

Passord : mulig passordet er brukernavnet du har hos telenor

->Network->Wan

Sett Mode til "Bridge".

Trykk Apply.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for forslagene!!

Får se om jeg tar meg en prat med Telenor og/eller skifter til bridge-modus + ny router som foreslått. Finnes det en noe billigere router som er bra og pålitelig i tilfelle (gjerne en hvor man kan skru wifi av/på med en knapp på selve routeren).

Hvordan blir koblingen i tilfelle mellom Zyxel i bridge-modus og ny router? En kabel fra en ethernet-utgang på Zyxelen til en på den nye routeren eller er det mer innviklet enn som så?

Er det ikke vits å kjøpe et annet multimodem?

Endret av nordvest
Lenke til kommentar

Takk for forslagene!!

Får se om jeg tar meg en prat med Telenor og/eller skifter til bridge-modus + ny router som foreslått. Finnes det en noe billigere router som er bra og pålitelig i tilfelle (gjerne en hvor man kan skru wifi av/på med en knapp på selve routeren).

Jeg har veldig sans for Asus sine rutere, kanskje denne er mer innenfor ditt budsjett?

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Bare ikke forvent noe monster ytelsen i den prisklassen ;)

Hvordan blir koblingen i tilfelle mellom Zyxel i bridge-modus og ny router? En kabel fra en ethernet-utgang på Zyxelen til en på den nye routeren eller er det mer innviklet enn som så?

Nesten riktig, en kabel fra ethernet-utgangen på zyxelen til wan/internett porten på ruteren :)

Ikke noe innviklet ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Den var mer i min prisklasse ja :) Hva går ytelsesforskjellen på? Er det kun hastigheten eller er stabiliteten dårligere også?

Takk for forklaringen av kablinga; høre jo i utgangspunket greit ut :)

Hva betyr dette fra produktbeskrivelsen: Tre ulike funksjonsmoduser støttes og brukere kan enkelt bytte mellom router-, aksesspunkt og reléfunksjon.Med RT-N15U kan brukere skape tre ulike nettverksfunksjoner med bare én router. ?

Den fungerer som router for kablet nett og wifi samtidig ja? Det er sikkert selvsagt at den gjør det, men jeg har ikke snøring på dette her.... :)

Lenke til kommentar

Den var mer i min prisklasse ja :) Hva går ytelsesforskjellen på? Er det kun hastigheten eller er stabiliteten dårligere også?

Takk for forklaringen av kablinga; høre jo i utgangspunket greit ut :)

Hva betyr dette fra produktbeskrivelsen: Tre ulike funksjonsmoduser støttes og brukere kan enkelt bytte mellom router-, aksesspunkt og reléfunksjon.Med RT-N15U kan brukere skape tre ulike nettverksfunksjoner med bare én router. ?

Den fungerer som router for kablet nett og wifi samtidig ja? Det er sikkert selvsagt at den gjør det, men jeg har ikke snøring på dette her.... :)

Ytelseforskjellen går på hastigheten på den trådløse biten. 150 Mbit/s mot 300/450+ på de litt dyrere ruterne. Og dekningen er også bedre på de dyrere modellene, samt at de har mulighet for både 5 GHz og 2,4 GHz.

Kablet nett og wifi fungerer samtidig ja :)

Produktbeskrivelsen henviser til forskjellige måter du kan bruke ruteren.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...