KatrinaS Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Først ble jeg forskjøla. Så blir jeg svimmel, kvalm, vondt i hodet etc, og så får jeg øreverk. Etter det får jeg veldig redusert hørsel på det ene øret. Etter det ble det ikke bare vanlig øresus som jeg pleier å ha (den er lav), men den ble skikkelig intens og overdøver det meste. Det er som en flashbang i cod for eksempel. Og med alt dette har det vært i hele dag, og det begynte for 5 dager siden. Vet noen hva dette er? Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Ja, det er grunn god nok til å ta seg en tur til legen. Kunne fint ha gjort det for en 3-4 dager siden. For alt vi veit, så kan det være influensa; type svin?.. Jeg ville iallefall reist å fått sjekka det ut litt kjappt. Øreværken du snakker om bør behandles, sånn at du ikke får arrvev og nedsatt hørsel på permanent basis. Lykke til og god bedring! 1 Lenke til kommentar
Teodorull Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 I og med en vedvarende tidshorisont i øret stimuleres resultatene på bakgrunn av resultatoppnåelsen. Med andre ord, du har AIDS i øret. Eller kreft. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Takk for svar. Har ikke mulighet for å gå til lege siden skal ikke annet enn reise i morgen. Moren min tror ikke det er så alvorlig, så jeg får ikke dratt til legen pga det heller.. Og jeg må si at det med øret, begynte i dag, og har bare vært i dag. Jeg tok også paracet, og det fjernet alt det plagsomme bortsett fra øreverk, nedsatt hørsel og øresus. Men lav øresus har jeg hatt så lenge jeg kan huske. Siden jeg var liten. Og jeg tenkte først på ørebetennelse, men det kan ikke være det? Uansett, takker for svar (Og øreverk, mente jeg vondt i øret, i tilfelle dere misforstår. Endret 30. desember 2012 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 I dag er det bedre med alt, bortsett fra forskjølelsen og alt med øret. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Begynner å blir frisk igjen. Bare litt småforskjøla nå, og ørevondt er borte. Eneste som er, er øresusen som har blitt skikkelig høy, og jeg hører det veedeeldig godt. Det har ikke fortset på 3 dager enda... Og det er ikke noe etter å ha hørt høy lyd, for det har jeg ikke. Dette har kommet gradvis sammen med sykdom.. Noen som kan være til hjelp? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Du har sansynligvis tett øretrompet. Det er kanalen som går fra bak trommehinnen og ned til nesa. Du fåpr da ikke utligna trykket bak øret og du får øreverk, nedsatt hørsel og øresus. En lege sjekker dette veldig fort. Det pleier å gå over men det kan ta tid. Sist jeg hadde det tok det litt over en måned før det var helt borte. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Du har sansynligvis tett øretrompet. Det er kanalen som går fra bak trommehinnen og ned til nesa. Du fåpr da ikke utligna trykket bak øret og du får øreverk, nedsatt hørsel og øresus. En lege sjekker dette veldig fort. Det pleier å gå over men det kan ta tid. Sist jeg hadde det tok det litt over en måned før det var helt borte. Ok, men har ikke mulighet for lege de nærmeste dagene. Men jeg lurte på om det har noe med at jeg har hatt en veldig svak øresus så lenge jeg har husket. Jeg trodde det var noe med det. Men så om det er det du sa, går det over en måned. Går det an å ikke gå til legen også? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg ville fått det sjekket. Det er mulig du kanskje får noe nesespray som kan hjelpe. Det du kan prøve på imens er å kjøpe saltvansspray og bruke det så ofte du vil. Lenke til kommentar
snorkeren Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Da jeg hadde hatt ørebetennelse, så etter ørebetennelsen var det som om det var tett i øret med litt øresus. Da gikk jeg til legen og måtte gå på øredrypp medisin som jeg druppet i øret i en uke. Så ble jeg bra igjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg fikk en reseptbelagt neseinhallator med noe jeg ikke husker navnet på. Brukte den og saltvansspray i over en måned. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Har også øresus og har vært skikkelig forkjøla og fikk vondt i øret og med høyere piping en normalt. Måtte hele tiden holde for nesa å blåse da det ble dotter i øra hele tiden. Men nå som jeg begynner å bli frisk igjen så har det gitt seg, kan være noe med at om en blir veldig nedsatt så blir susing/piping osv verre for oss med øresus? Jeg vet ikke altså, bare tenker høyt jeg nå. Men det var jævla plagsomt. Håper det roer seg ned for deg snart Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 31. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2012 Takk for svar. Har ikke vært voldsomt syk, men bare i en dag. Er ikke noe i dag. Men jeg får ikke gått til legen siden moren min tror ikke på det og sier at jeg bare har hørt på for høy musikk, (noe jeg ikke har gjort den siste uken). Sier jeg noe i mot, blir hun bare sur og gjør alt verre. Men hørselen er fortsatt veldig dempa og det er en syk piping. Hører selv om vi har høy lyd på tv, med mange i familien som skrangler i bakgrunnen osv. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Høres ut som typiske symptomer på trykk bak øret. Det kan vare en stund men har ikke hørt at det er farlig. Selv legen min sa at det pleier å gå over av seg selv. Og ja, pipelyden(e)/øresusen kan bli veldig kraftig. Anbefaler å i det minste kjøpe en sånn liten nesesprayer med saltvann. Tror ikke de koster stort og du kan bruke de så mye du vil. Da jeg brukte neseinhallatoren skulle jeg spraye nesa hvert tyvende minutt med saltvann. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Dottene gikk bort for en stund siden, og øresusen har gått tilbake rundt det den var før jeg ble syk. Men den siste tiden har jeg bløff neseblod hele tiden. Det har vært skikkelig plagsomt, og måtte skifte dynetrekk hele tiden osv. Men i det siste har jeg ikke blødd, men det har alltid vært blod når jeg skyter meg osv. Er det tomt for blod da heller? Vil gjerne vite om det kan ha noe sammenheng med fra da jeg var syk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Kan være du har hatt en liten betennelse eller noe i nesa. Det kan også føre til dotter i ørene og øresus. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Kanskje det. Men når jeg snøt meg, var det knall hvitt, så det kan hende det ja. Måtte snyte meg hele tiden, og det er nesten borte nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå