Gå til innhold

Oppgradering til Nikon fullformat


Anbefalte innlegg

Jeg har i en del år nå levd lykkelig med mitt Nikon D300- kamera. Fungerer utmerket, men nå kunne jeg tenke meg å oppgradere. Og da..... jeg har et kjempeflott makroobjektiv: Sigma 150 mm f 2.8 Apo Macro DG HSM EX, uten stabilisator. Et objektiv som gir ypperlige bilder.

Er det noen som med sikkerhet vet om dette objektivet vil fungere lytefritt og glimrende på fullformat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt litt problemer med det objektivet både på D200 og D700 men begge gangene har det fikset seg når det kom ny firmware til kameraet. Det finnes forskjellige versjoner av firmware til objektivet også så vanskelig å si noe generelt siden forskjellige objektiver kan oppføre seg forskjellig. Jeg føler meg ganske trygg på at det vil fungere fint på nyere kamera også.

 

Hjørnene blir litt mørkere på FX format men det er ellers like bra på FX som DX.

Lenke til kommentar

Jeg har i en del år nå levd lykkelig med mitt Nikon D300- kamera. Fungerer utmerket, men nå kunne jeg tenke meg å oppgradere. Og da..... jeg har et kjempeflott makroobjektiv: Sigma 150 mm f 2.8 Apo Macro DG HSM EX, uten stabilisator. Et objektiv som gir ypperlige bilder.

Er det noen som med sikkerhet vet om dette objektivet vil fungere lytefritt og glimrende på fullformat?

 

Har det og det funker utmerket på D800 iallefall .

Lenke til kommentar

Jeg har i en del år nå levd lykkelig med mitt Nikon D300- kamera. Fungerer utmerket, men nå kunne jeg tenke meg å oppgradere. Og da..... jeg har et kjempeflott makroobjektiv: Sigma 150 mm f 2.8 Apo Macro DG HSM EX, uten stabilisator. Et objektiv som gir ypperlige bilder.

Er det noen som med sikkerhet vet om dette objektivet vil fungere lytefritt og glimrende på fullformat?

Mitt fungerer glimrende på både D700 og D800 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...