Mediestudent Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Hei, jeg har nettop kjøpt meg en Mac, og kan ikke fordra skriveprogrammet TextEdit. Jeg har derfor prøvd å gjøre om standarprogrammet til Open Office som jeg også har lastet ned. Desverre fungerer ingenting jeg har prøvd på. Noen anelse om hva som kan gjøres, for det begynner å irritere meg fryktelig! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Hei. Jeg har ikke peiling på mac-maskiner så der kan jeg desverre ikke hjelpe. Men du vil nok uansett få bedre respons om du poster dette spørsmålet i et rent mac-forum. Ellers finnes det også små forum på nettet som kun tar for seg enkeltvise programpakker. Du kan for eksempel melde deg inn på dette forumet og poste spørsmålet. I tillegg så bør du prøve å fylle ut litt mer rundt problemet. F.ex hvilken versjon av OS du har, hvordan du gikk frem da du installerte etc. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 http://www.macworld.com/article/1154861/changedefaultapp.html Lenke til kommentar
Mediestudent Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Takk for svar, men det hjelper fortsatt ikke. Har prøvd på det Uderzo postet flere titalls ganger, men hver gang hopper den bare tilbake til TextEdit igjen :S Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Har du prøvd LibreOffice? http://no.libreoffice.org/last-ned-libreoffice/installasjon-av-libreoffice/apple-os-x/ Jeg trodde det var den open-source miljøet støtter nå. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Ikke vet jeg hva du har prøvd, men for meg funker det å høyreklikke på txt-fil, velge Get Info, velge riktig program i Open With, og etterpå trykke Change All så det blir gjeldende for alle tekstfiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå